Home / Forum / Bolesti i stanja / Kontracepcija / UZIMANJE PILULA? Sto trebam znati?

Da bi mogli slati poruke na forum trebate se prijaviti. Novi korisnici mogu se registrirati ovdje. Molimo vas da prije registracije pročitate Pravila za korištenje foruma.

Broj tema: 3822

Broj poruka: 43856

anonymous

Ivo Balenović, dr. med.

Dom zdravlja KZŽ
Krapina, Mirka Crkvenca 1

UZIMANJE PILULA? Sto trebam znati?

Morate biti prijavljeni kako bi imali pristup forumu. Prijaviti se možete na sljedeći način: ovdje

Autor Poruka

Any20

24.10.2017. 14:50

Postovani,

Imam 20 god uskoro..i imam odnos s deckom bez zastite..odlucila san poceti piti pilule ali sto trebam znati prije uzimanja? Hoce li se vidjeti neka promjena na meni? Hoce li biti redovna menstruacija? I sto bi se dogodilo kad bi se pile nekoliko mjeseci i poslije vise ne?
I da li je pametno ih uzeti i stete li cemu u mojim godinama?

Hvala na odg.

Ivo Balenović, dr. med.

24.10.2017. 17:45

Poštovana, pilule Vam sigurno neće štetiti. Štite vas od neželjene trudnoći i regulirati će menstruacijske cikluse. Dolaziti će redovno, biti će bezbolni i manje obilni. Na Vama se neće vidjeti nikakva promjena. Kad god odlučite prestati s terapijom to možete učiniti. Prije početka terapije savjetujem da učinite laboratorijsku analizu krvi.

Any20

25.10.2017. 10:15

Hvala od srca.

Ivo Balenović, dr. med.

25.10.2017. 11:25

Nema na čemu.

xtexa

27.10.2017. 14:45

Poštovani,

prije 3 mjeseca napravila sam pauzu od lindynetta koje s uzimala 4 godine. Pošto mi se unutar tri mjeseca nije pojavila menstruacija otisla sam na pregled kod ginekologa koji mi je dijagnosticirao policisticne jajnike. Kako sam ponovno htjela poceti piti pilule propisao mi je Adrienne i rekao da ih odmah mogu poceti piti. I sad mi je nejasno, na uputama o lijeku pise da ih moram poceti piti na prvi dan menstruacije (i kasnije), a ginekolog mi je rekao da ja mogu odmah zapoceti? Sto mi je ciniti? Unaprijed hvala!

Dmini

28.10.2017. 01:00

Molim vas za savjet, uzimam pilule softinelle P i greskom sam 17.dan popila 18.pilulu i nastavila redom 19.,20.,21. Znaci pila sam ih svaki dan samo 1 unaprijed. Kako sad da popijem tu 17. ?
Koliki je rizik za trudnocu? Trebam li ipak popiti dvije odputa?

Ivo Balenović, dr. med.

28.10.2017. 19:55

Poštovana, za xtexa, možete ih početi uzimati odmah, no ukoliko ne počnete s uzimanjem tableta od 1. dana, taj ciklus niste zaštičeni od trudnoće.

Ivo Balenović, dr. med.

28.10.2017. 19:55

Poštovana, za Dmini, nastavite s uobičajenim uzimanjem tableta. 17. tabletu možete popiti zadnju, prije bijelih tableta. Kontracepcijska učinkovitost nije smanjena.

bubamara_5

31.10.2017. 21:45

Postovani doktore,

jucer (ponedjeljak) sam nakon 7-dnevne pauze i menstruacije trebala popiti prvu, a veceras drugu pilulu. Medjutim, u nemogucnosti sam trenutno kupiti novu kutiju do preksutra (cetvrtak), najranije sutra? Zanima me sto mi je ciniti?
Hocu li popiti "prvu" pilulu u cetvrtak tj. u srijedu (sutra) i nakon te kutije nastaviti odmah s koristenjem nove kutije (bez pravljenja pauze) ili?
Hvala Vam!

Ivo Balenović, dr. med.

02.11.2017. 10:05

Poštovana, čim nabavite tablete počnite s uobičajenim uzimanjem. Budući da nećete početi od 1. dana, kontraceptivni učinak bi mogao biti smanjen, stoga savjetujem dodatnu zaštitu u tom ciklusu.

xtexa

09.11.2017. 13:15

Poštovani,

zanima me (kao što sam napisala u prethodnom postu vezano za početak pijenja tableta prije menstruacije) kako tablete sada djeluju i hoću li dobiti menstruaciju dok popijem tablete do kraja ili?

Unaprijed Vam hvala i lijepi pozdrav!

Ivo Balenović, dr. med.

10.11.2017. 14:10

Poštovana, menstruaciju ćete dobiti 2 do 3 dana nakon posljednje ružičaste tablete, za vrijeme uzimanja bijelih (placebo) tableta.

purplehaze94

11.11.2017. 21:05

Postovani,

Naime već godinu i 5 mjeseci koristim kontracepciju, 23 su mi godine. Prvih 9 mjeseci sam koristila Softinelle, na preporuku specijalistice jer imam cistu žutog tijela na lijevom jajniku i jako bolne menstruacije zbog koje sam završila jednom na hitnoj pomoći. Dok sam njih pila, problem s boli je uvijek bio prisutan za vrijeme menstruacije te se javljao spotting tijekom sredine ciklusa. Moja nadležna ginekologica je promijenila terapiju te je stavila na recept Softine. Nema spottinga, ali su jako bolne menstruacije, dlakavost je prisutna, akne se pojave sredinom ciklusa. Nalazi su svi u redu, od KKS do koagulacije krvi, hormon stitnjace je provjeren kod lijecnice opce prakse te je i on u redu. Pilule pijem svaki dan u isto vrijeme, nikada ne zaboravim. Pa se pitam je li mit da ne postoji bezbolna menstruacija? Ili jednostavno mojem tijelu ne odgovaraju kontracepcijske pilule? Također napomenut ću, ne pušim, ne pijem, vodim aktivan sportski život bez napora. Da li promijeniti kontracepciju ili jednostavno odustati od nje?

Ivo Balenović, dr. med.

12.11.2017. 21:50

Poštovana, menstruacije uz kontraceptive ne bi smjele biti bolne zato što kontraceptivi spriječevaju ovulaciju, a time i lučenje hormona koji uzrokuju bolove. Moguće da Vam kontraceptivi ne odgovaraju. Pokušajte neko vrijeme bez njih, pa prema potrebi, u dogovoru s liječnikom promijenite terapiju.

Mivandic

21.11.2017. 22:10

Poštovani, imam 20 godina i nikad nisam uzimala nikakvu vrstu kontracepcijskih pilula pa sam malo skeptična u vezi toga i trudim se skupiti što više informacija o toj temi. Sljedeći tjedan idem na pregled da čujem preporuku svog doktora, ali želim čuti i vaše mišljenje. Na pregledu mi je ginekolog dijagnosticirao "malo" policistične jajnike i poslao me na vađenje krvi, rezultati hormona na 3.dan ciklusa su:
Slobodni testosteron: 7.7
LH 7.3
FSH 7.8
Testosteron 2.4
Estradiol 166
Prolaktin 169
DHEAS 11.9
Osim povišenog DHEAS, imam jako bolne menstruacije, pokoji prištić na licu te pojačanu dlakavost. Inače su mi menstruacije uredne, osciliraju dan dva al u principu su ciklusi 33-35 dana.Biste li mi preporučili kontracepcijske pilule i koje s obzirom na navedeni nalaz? Ukoliko ne budem zadovoljna tabletama i prekinem nakon mjesec dana kako će to dalje utjecat na ciklus? Hvala vam na pomoći

Ivo Balenović, dr. med.

22.11.2017. 10:00

Poštovana, prema navedenom savjetovao bih da počnete s kontraceptivima koji imaju antiandrogeno djelovanje (Yaz, Diane i sl.). Ukoliko Vam neće odgovarati možete bilo kada prekinut s terapijom, bez ikakvih posljedica.

xtexa

22.11.2017. 22:20

Poštovani, sad sam na trećoj placebo tableti no menstruacija jos nije stigla, a tijekom ciklusa dodatno smo se štitili prezervativom. Što ako menstruacija izostane, mogu li nastaviti piti Adrienne ili? Unaprijed hvala!

Ivo Balenović, dr. med.

23.11.2017. 11:20

Poštovana, nastavite s redovitim uzimanjem tableta. Prema navedenom ne postoji mogućnost trudnoće. Krvarenje bi se trebalo javiti, ali ponekad kod uzimanja kontracepcije može i izostati zbog djelovanja tableta na endometrij (sluznicu maternice).

xtexa

23.11.2017. 15:10

Znači ja sam onda zaštićena u slijedećem ciklusu iako tokom prve kutije tableta nisam dobila krvarenje? Ispričavam se na tolikoj smetnji, ali sam stvarno paničar što se tiče toga.

Ivo Balenović, dr. med.

24.11.2017. 11:10

Poštovana, zaštićeni ste iako niste dobili krvarenje.