Napredno pretraživanje


08.04.2026. 13:23 08.04.2026. 13:09 | Journal of Endocrinological Investigation | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Može li prehrana utjecati na zdravlje štitnjače?

Prehrana igra ključnu i višestruku ulogu u zdravlju štitnjače, koja se proteže daleko izvan samog unosa joda. Konzumiranje uravnotežene prehrane bogate hranjivim tvarima i antioksidansima podržava funkciju štitnjače i može pomoći u poboljšanju markera povezanih sa štitnjačom i imunološke ravnoteže, posebno kod autoimunih stanja.

08.04.2026. 16:50 08.04.2026. 16:28 | The Ohio State University Comprehensive Cancer Center | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Krvni test može poboljšati procjenu rizika za rak grla povezan s HPV-om

Poznato je, da je više od 90% slučajeva raka grla uzrokovano humanim papiloma virusom (HPV). Iako ova vrsta raka dobro reagira na liječenje, zračenje i kemoterapija utječu na kvalitetu života pacijenata. Poboljšani biomarkeri mogli bi pomoći da se bolje prilagodi liječenje kako bi se smanjile nepotrebne nuspojave, a istovremeno osiguralo da pacijenti prime terapiju koja im je potrebna.

08.04.2026. 13:55 08.04.2026. 13:34 | International Journal of Psychophysiology | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Unos šećera može smanjiti učinkovitost vježbi opuštanja

Novo istraživanje koje su proveli njemački znanstvenici pruža nove uvide u vezu između glukoze u krvi i autonomnog živčanog sustava. Naime, pokazalo se, da unos šećera suzbija opuštanje. Što znači, da ako vam je želudac pun, vježbe opuštanja neće biti toliko učinkovite.

09.04.2026. 11:38 09.04.2026. 11:27 | PLOS One | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Dugotrajna prekomjerna težina jači je prediktor kardiovaskularnog rizika

Pretilost je poznati faktor rizika za kardiovaskularne bolesti, ali težina ljudi može se mijenjati tijekom vremena, a malo se zna o kumulativnom utjecaju prekomjerne tjelesne težine. Novo istraživanje pokazuje da je dugotrajna izloženost prekomjernoj težini jači prediktor kardiovaskularnog rizika od indeksa tjelesne mase (ITM) u jednom trenutku, s najjačim učinkom kod mlađih osoba.

18.02.2026. 11:02 18.02.2026. 10:51 | Circulation | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Smanjenje pušenja majki tijekom trudnoće moglo bi smanjiti stopu hipertenzije kod djece

Pušenje majki tijekom trudnoće može biti povezano s višim krvnim tlakom i povećanim rizikom od hipertenzije kod djece, pokazuju rezultati nove studije. Krvni tlak koji je viši od normalnog u djetinjstvu, uključujući dijagnosticirani visoki krvni tlak, može povećati rizik od razvoja visokog krvnog tlaka kasnije u životu, što je glavni faktor rizika za srčane bolesti. Prethodne studije koje su ispitivale prenatalnu izloženost pušenju i krvni tlak u djetinjstvu dale su mješovite rezultate.

16.02.2026. 11:00 16.02.2026. 10:46 | Nature Communications | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Modificirani peptidi pokazuju obećavajuće rezultate protiv tuberkuloze

Terapija antibioticima gubi na učinkovitosti protiv niza uobičajenih bakterijskih patogena, uključujući E. coli, K. pneumoniae, Salmonelu i Acinetobacter, upozorava Svjetska zdravstvena organizacija. No, za bakteriju koja uzrokuje tuberkulozu, američki znanstvenici su osmislili potencijalno rješenje, promjenu kemijske strukture prirodno prisutnog peptida - gradivnog bloka proteina - kako bi ga učinili stabilnijim i učinkovitijim antimikrobnim sredstvom, a istovremeno smanjili potencijalnu toksičnost za ljudske stanice.