UNICEF poziva na sustavno rješavanje problema nasilja u hrvatskim školama


UNICEF poziva na sustavno rješavanje problema nasilja u hrvatskim školama

Ovotjedni incident u Osnovnoj školi "Dobri" u Splitu jedan je od brojnih primjera koji ukazuju na to da nasilje može imati porazne i vrlo bolne posljedice za one koji ga čine, one koji ga trpe i one koji mu svjedoče. I dok stručnjaci rade na tome da zaliječe tjelesne i duševne ozljede svih uključenih, taj incident ukazuje na razmjer problema za obrazovni sustav te na potrebu za hitnim i sustavnim djelovanjem, s naglaskom na prevenciji nasilja u školama. Dokazao je to i UNICEF-ov program prevencije vršnjačkog nasilja i zlostavljanja "Za sigurno i poticajno okruženje u školama", koji se s uspjehom provodio u hrvatskim školama od 2003. do 2012. godine.

U 185 hrvatskih škola u kojima je proveden, UNICEF-ov je program smanjio stopu vršnjačkog zlostavljanja za 50 posto. U programu je sudjelovalo 140 tisuća učenika i više od 15 tisuća učitelja. U potpunosti su ga osmislili hrvatski stručnjaci, a postao je uspješan izvozni proizvod te se sada provodi u školama u Srbiji, Crnoj Gori, Bugarskoj, Kazahstanu i Sloveniji.

"Sva istraživanja pokazuju da nasilje raste tamo gdje nema sustavnog rada na prevenciji, a smanjuje se tamo gdje su poduzeti stručno utemeljeni i trajni napori. Mi imamo kvalitetno rješenje – UNICEF-ov preventivni program u deset je godina provedbe prepolovio nasilje među djecom u školama koje su u njemu sudjelovale. Spremni smo pružiti podršku novoj Vladi i obrazovnom sustavu u rješavanju ovog velikog izazova i osigurati da sve škole budu sigurno i poticajno mjesto za djecu", poručila je predstojnica Ureda UNICEF-a za Hrvatsku Valentina Otmačić.

Istraživanja pokazuju da djeca koja su u školi izložena nasilju trpe posljedice poput slabog školskog uspjeha, niskog samopoštovanja, psihosomatskih simptoma, depresivnih tendencija i u ekstremnim slučajevima, imaju sklonost agresiji ili samoubojstvu. Djeca koja se ponašaju nasilno u još su većem razvojnom riziku od one koja trpe nasilje. Primjerice, za dječake koji u školi maltretiraju drugu djecu tri je puta veća vjerojatnost da će počiniti kazneno djelo prije nego što navrše 24 godine. Zadnje domaće istraživanje, koje je 2014. objavio Centar za mirovne studije, a provedeno je na uzorku od 700 učenika, pokazalo je da je 79% posto učenika i činilo, ali i trpjelo nasilje svojih vršnjaka. O ozbiljnosti problema vršnjačkog nasilja svjedoče globalni UNICEF-ovi podaci, prema kojima je između deset i 27 posto djece izloženo vršnjačkom nasilju, koje je prisutno u svim dijelovima svijeta.

Izvor:
UNICEF

Copyright © 2000. - 2015. Cybermed d.o.o. Sva prava pridržana.