Vijesti


06.11.2025. 11:11 06.11.2025. 11:00 | Neurology | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Prekomjerno pijenje alkohola povezano s ranijim i težim krvarenjem u mozgu

Nova studija provedena u SAD-u sugerira da prekomjerna konzumacija alkohola može dovesti do težih krvarenja u mozgu i uzrokovati dugoročno oštećenje moždanih žila u mlađoj životnoj dobi. Krvarenje u mozgu jedno je od najsmrtonosnijih stanja, nastaje iznenada, uzrokuje teška oštećenja i često ostavlja pacijente s invaliditetom koji mijenja život. 


06.11.2025. 09:44 06.11.2025. 09:34 | JAMA | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Rituksimab pokazuje uspjeh u liječenju odraslih s recidivnim nefrotskim sindromom

Prema rezultatima nove studije, u 49-tjednom praćenju, 87,4% odraslih pacijenata liječenih rituksimabom ostalo je bez recidiva nefrotskog sindroma, u usporedbi sa samo 38,0% liječenih placebom. Ova impresivna razlika u stopi implicira da je rituksimab vrlo učinkovit u sprječavanju recidiva kod odraslih s recidivnim nefrotskim sindromom (FRNS) ili steroidno ovisnim nefrotskim sindromom (SDNS).


05.11.2025. 14:52 05.11.2025. 14:41 | University of Edinburgh | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Često propisivani antibiotik povezan s nižim rizikom od shizofrenije

Rezultati novog istraživanja sugeriraju da bi često propisivani antibiotik mogao pomoći u smanjenju rizika od razvoja shizofrenije kod nekih mladih ljudi. Znanstvenici su otkrili da su pacijenti adolescentnih službi za mentalno zdravlje koji su liječeni antibiotikom doksiciklinom imali znatno manju vjerojatnost da će razviti shizofreniju u odrasloj dobi u usporedbi s pacijentima liječenima drugim antibioticima.



05.11.2025. 12:45 05.11.2025. 12:27 | Nature Metabolism | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Slobodni radikali stvoreni na određenom mjestu u astrocitima mogu potaknuti demenciju

Izgleda da slobodni radikali stvoreni na određenom mjestu u ne-neuronalnim moždanim stanicama zvanim astrociti mogu potaknuti demenciju, pokazuje nova studija. Blokiranje ovog mjesta smanjuje upalu mozga i štiti neurone, što sugerira novi terapijski pristup neurodegenerativnim poremećajima, uključujući frontotemporalnu demenciju i Alzheimerovu bolest.


05.11.2025. 12:00 05.11.2025. 11:31 | The Journal of Clinical Investigation | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

GLP-1 lijekovi mogu smiriti upalu

Iako periferni organi imaju relativno nisku ekspresiju GLP-1R, lijekovi koji sadrže GLP-1 imaju protuupalne učinke putem neizravnih i izravnih mehanizama koji uključuju neuronske, imunološke i vaskularne interakcije, pokazuje nova studija.



04.11.2025. 09:56 04.11.2025. 09:46 | Food Science & Nutrition | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Orah ima brojne povoljne učinke po ljudsko zdravlje

Potraga za prirodnim izvorima antioksidansa, protuupalnih, apoptoza-regulatornih spojeva i imunomodulatora privukla je pozornost posljednjih godina zbog njihovih potencijalnih terapijskih koristi kod raznih poremećaja, a orah je identificiran kao obećavajući kandida obzirom da brojne studije ukazuju na njegove povoljne učinke po ljudsko zdravlje. 


03.11.2025. 22:24 03.11.2025. 22:04 | American Heart Association | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Kombinirana analiza tri krvna testa poboljšava predviđanje rizika od srčanog udara

Kombinirana analiza krvnih testova za mjerenje tri biomarkera povezanih s većim rizikom od kardiovaskularnih bolesti - lipoproteina a (Lp(a)), preostalog kolesterola i visokoosjetljivog C-reaktivnog proteina (hsCRP) - može pomoći u ranijem prepoznavanju osoba s visokim rizikom od srčanog udara, pokazuje nova studija.


03.11.2025. 22:00 03.11.2025. 21:34 | American Heart Association | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Niske doze acetilsalicilatne kiseline pomažu u smanjenju učestalosti većih kardiovaskularnih događaja među dijabetičarima

Osobe s dijabetesom tipa 2 i povećanim rizikom od kardiovaskularnih bolesti koje su uzimale niske doze acetilsalicilatne kiseline imale su manju vjerojatnost da će doživjeti veći kardiovaskularni događaj, uključujući srčani udar, moždani udar ili smrt, od osoba s dijabetesom tipa 2 sa sličnim rizikom od kardiovaskularnih bolesti koje nisu uzimale niske doze acetilsalicilatne kiseline, pokazuje nova studija.

Copyright © 2000. - 2015. Cybermed d.o.o. Sva prava pridržana.