Vijesti


08.08.2025. 14:46 08.08.2025. 13:57 | Frontiers in Endocrinology | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Visoka doza vitamina D jača kosti kod dojenčadi s vrlo niskom porođajnom težinom

Nedavno objavljena studija istraživala je sigurnost i učinkovitost visokih doza suplementacije vitaminom D kod prijevremeno rođene djece s vrlo niskom porođajnom težinom. Pokazalo se, da dnevna suplementacija od 800 IJ vitamina D poboljšava mineralizaciju kostiju kod prijevremeno rođene djece s vrlo niskom porođajnom težinom.



08.08.2025. 12:39 08.08.2025. 12:08 | Nature | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Gubitak litija u mozgu povezan s ranim promjenama kod Alzheimerove bolesti

Novo istraživanje otkriva da se iscrpljivanje litija u mozgu događa rano u Alzheimerovoj bolesti i potiče napredovanje bolesti. Također, pokazalo se, da smanjeni endogeni litij doprinosi ranim patološkim promjenama u progresiji bolesti, dok obnavljanje razine litija litijevim orotatom sprječava oštećenje mozga i gubitak pamćenja u mišjim modelima, što sugerira potencijalnu preventivnu i terapijsku strategiju za Alzheimerovu bolest.


08.08.2025. 11:41 08.08.2025. 11:32 | Food Science of Animal Products | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Sastojak žumanjka može pomoći u liječenju osteoporoze

Kako osteoporoza postaje sve češći zdravstveni problem diljem svijeta, znanstvenici istražuju alternativne tretmane za borbu protiv gubitka koštane mase, koji često dovodi do prijeloma.


08.08.2025. 11:26 08.08.2025. 11:15 | Frontiers in Nutrition | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Zaslađeni čaj ne nudi iste zdravstvene prednosti kao nezaslađeni

Prema rezultatima novog istraživanja svakodnevno pijenje nezaslađenog čaja može pomoći da živite dulje, dok dodavanje šećera ili zaslađivača može smanjiti te prednosti.




07.08.2025. 20:28 07.08.2025. 20:07 | British Medical Journal | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Konzumiranje pomfrita povećava rizik od dijabetesa tipa 2

Konzumacija pomfrita povećava rizik od dijabetesa tipa 2, dok cjelovite žitarice mogu pomoći u zaštiti od njega, pokazuju rezultati nove studije. Valja spomenuti, da se rizik stalno povećavao sa svakom dodatnom porcijom pomfrita tjedno. No, drugi oblici krumpira, uključujući pečeni, kuhani i pire, nisu povećavali rizik od dijabetesa.



Copyright © 2000. - 2015. Cybermed d.o.o. Sva prava pridržana.