Mogu li orašasti plodovi pomoći u smanjenju rizika od hipertenzije?


Mogu li orašasti plodovi pomoći u smanjenju rizika od hipertenzije?

Studija u kojoj je sudjelovalo više od 143.000 ljudi sugerira da otprilike šačica orašastih plodova dnevno može ponuditi najveću korist u snižavanju krvnog tlaka, a veći unos povezan je sa znatno nižim rizikom od hipertenzije (visoki krvni tlak).

Prehrana siromašna cjelovitim žitaricama, kalijem, voćem, povrćem i orašastim plodovima/sjemenkama, ali bogata dodanim šećerom, natrijem, zaslađenim napitcima te prerađenim i crvenim mesom, primarni su prehrambeni čimbenici rizika povezani s hipertenzijom.

Studija je pokazala da je veći unos orašastih plodova bio povezan sa značajno nižim rizikom od hipertenzije. Konkretno, 20% niži relativni rizik bio je povezan sa svakim povećanjem unosa orašastih plodova od 28 g/dan u linearnoj analizi doze i odgovora. Postojale su neke naznake nelinearne povezanosti, s unosom od 30-35 g/dan orašastih plodova povezanim s modeliranim smanjenjem rizika od 26%.

Inače, ovi rezultati su u skladu s meta-analizama koje izvještavaju o koristima unosa orašastih plodova za krvni tlak.

Sveukupno gledajući, rezultati studije pružaju daljnju podršku prehrambenim preporukama za povećanu konzumaciju orašastih plodova.

Izvor:
British Journal of Nutrition