Home / Forum / Specijalizacije - medicina / Psihijatrija / ekstrapiramidalni sindrom

Psihijatrija

U forumima odgovaraju na Vaša pitanja isključivo stručnjaci iz određenih područja medicine, stomatologije i psihologije.

Broj tema: 667

Broj poruka: 1506

Forum nije u funkciji!

No pregled objavljenih poruka Vam pruža veliki broj korisnih informacija iz navedenog područja.

ekstrapiramidalni sindrom

Autor Poruka

Mile

11.02.2004. 23:27

Zanima me sto je to ekstrapiramidalni sindrom,i s cim je on povezan.
zahvaljujem!

Prof.dr.sc. V. Folnegović Šmalc

20.02.2004. 11:04

Ekstrapiramidni sindrom je skup simptoma koji se javljaju usred primjene lijekova ( antipsihotika), uglavnom klasičnih antipsihotika npr. Haloperidol- Haldol;Flufenazin- Moditen), najčešće u akutnoj fazi bolesti ako se daju veće doze nakon dugotrajne primjene.
Klinički se očituju pojačanim tremorom ruku, nogu u mirovanju " zakočenim " držanjem bolesnika, usporenim hodom, sitnim koracima, nemirom u nogama, ukočenim pogledom,smanjenom mimikom,kod nekih pacijenata plaženjem jezika itd.U slučaju pojave gore navedenih simptoma daje se uz klasični antipsihotik ( haldol ili Moditen) Biperidon ( Akineton od 2 mg ujutro ili u podne, ne daje se iza 16 sati.
U novije vrijeme se koriste novi lijekovi , kako bi se izbjegla pojava ekstrapiramidnog sindroma, a postigao dobar antipsihotični učinak.