Napredno pretraživanje


12.05.2025. 20:27 12.05.2025. 20:00 | European Society of Endocrinology | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Dugotrajna upotreba steroida povećava rizik od adrenalne insuficijencije

Osobe koje uzimaju tablete steroida dulje od 3 mjeseca imaju više od 6 puta veću vjerojatnost da će im biti dijagnosticirana adrenalna insuficijencija nego one koje se liječe nesteroidnim protuupalnim lijekovima, ukazuje nova studija. 

12.05.2025. 22:47 12.05.2025. 22:29 | BMC Medicine | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Vegetarijanska prehrana može biti povezana s umjereno većim rizikom od hipotireoze

Biljna prehrana dobiva na popularnosti zbog svojih dobro dokumentiranih kardiometaboličkih prednosti i ekološke održivosti. Međutim, ova prehrana često ima manje specifičnih mikronutrijenata poput joda, što izaziva zabrinutost zbog njihovog potencijalnog utjecaja na zdravlje štitnjače. 

12.05.2025. 22:18 12.05.2025. 21:57 | Pharmacia | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Probiotici mogu ublažiti nuspojave kemoterapije kod pacijentica s rakom dojke

Kemoterapija je jedan od najpopularnijih načina liječenja raka dojke. Iako se pokazala učinkovitom, ima i nedostatke, poput većeg rizika od nuspojava, jer ne napada samo stanice raka, već može utjecati i na normalne stanice. Nuspojave povezane s kemoterapijom, poput umora, slabosti i sklonosti infekcijama, mogu utjecati na pridržavanje liječenja i potkopati učinkovitost terapije i kvalitetu života pacijentica.

14.05.2025. 12:35 14.05.2025. 10:24 | University of Surrey | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Flavan-3-oli u čaju i čokoladi mogu sniziti krvni tlak

Možda imamo još jedan razlog za uživanje u svakodnevnoj šalici čaja ili malom komadiću tamne čokolade, obzirom da nova studija tvrdi da prirodni spojevi nazvani flavan-3-oli - koji se nalaze u kakau, čaju, jabukama i grožđu - mogu poboljšati krvni tlak i zdravlje krvnih žila.