21.07.2024. 12:39 21.07.2024. 12:16 | NEJM Evidence | Mr. sc. Dean Delić, dr. med. Gripa povećava rizik od srčanog udara Povezanost između oboljevanja od gripe i porasta kratkoročnog rizika od akutnog srčanog udara ili infarkta miokarda (MI) ponovno je potvrđena u novoj studiji, koja je pokazala da je rizik posebno povećan kod osoba bez prethodne dijagnoze koronarne arterijske bolesti.
24.07.2024. 14:38 24.07.2024. 13:55 | Nutrients | Mr. sc. Dean Delić, dr. med. Povezanost između crijevnog mikrobioma i Alzheimerove bolesti Alzheimerova bolest je najčešći uzrok demencije u svijetu. Patogeneza je multifaktorijalna i uključuje taloženje beta-amiloida u središnjem živčanom sustavu, prisutnost intraneuronskih neurofibrilarnih spletova i smanjenu količinu sinapsi. Ostaje neizvjesno što uzrokuje napredovanje bolesti.
24.07.2024. 13:48 24.07.2024. 12:48 | JAMA Network Open | Mr. sc. Dean Delić, dr. med. Dugotrajno visok sistolički krvni tlak povezan s povećanim rizikom od moždanog udara Rezultati nove studije pokazali su da je više prosječno očitanje sistoličkog krvnog tlaka tijekom odrasle dobi povezano s većim rizikom za dva najčešća tipa moždanog udara.
26.07.2024. 13:01 26.07.2024. 12:48 | Anesthesia & Analgesia | Mr. sc. Dean Delić, dr. med. Infuzije željeza su bolje od transfuzije krvi za kirurške bolesnike s anemijom Izgleda da neki pacijenti s preoperativnom anemijom imaju bolje rezultate ako prije operacije dobiju infuzije željeza nego standardne transfuzije crvenih krvnih stanica, ukazuje nova studija.
26.07.2024. 11:29 25.07.2024. 23:55 | Journal of the American Geriatrics Society | Mr. sc. Dean Delić, dr. med. Kronična i nova anksioznost povezane s povećanim rizikom od demencije Nova studija pokazala je da su kronična i nova anksioznost povezane s povećanim rizikom od demencije. Također, tamo gdje je anksioznost uspješno uklonjena, nije bilo povezanosti s rizikom od demencije.
26.07.2024. 11:46 26.07.2024. 11:36 | Nutrition & Diabetes | Mr. sc. Dean Delić, dr. med. Mediteranska prehrana može smanjiti rizik od gestacijskog dijabetesa Analiza više studija pokazala je da veće pridržavanje mediteranske prehrane prije trudnoće ili tijekom trudnoće značajno smanjuje rizik od gestacijskog dijabetesa.