Napredno pretraživanje


11.12.2023. 11:36 11.12.2023. 11:25 | Current Research in Food Science | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Organska mediteranska prehrana povezana s poboljšanom plodnošću muškaraca

Rezultati talijanske studije potvdili su blagotvorne učinke organske mediteranske prehrane s niskim udjelom ugljikohidrata na mušku plodnost. Naime, pokazalo se da organska mediteranska prehrana bogata antioksidansima i detoksikacijskim namirnicama, višestruko nezasićenim mastima i cjelovitim žitaricama značajno povećava razinu testosterona i smanjuje fragmentaciju DNK sperme.

11.12.2023. 22:18 11.12.2023. 20:47 | Nature Communications | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Nova nada u borbi protiv raka gušterače

Nedavno objavljena studija izvijestila je o inhibiciji stromalne histonske deacetilaze (HDAC) klase I za suzbijanje napredovanja raka gušterače. Naime, u istraživanju su identificirane histonske deacetilaze klase I kao kritični epigenetski regulatori koji promiču pro-tumorogenu i pro-desmoplastičnu transkripcijsku aktivaciju u stromalnim fibroblastima gušterače. Njihova inhibicija smanjila je stromalnu stimulaciju i usporila razvoj tumora.

06.12.2023. 12:02 06.12.2023. 11:43 | American Epilepsy Society | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Tinejdžeri s epilepsijom suočeni s većim izgledima za poremećaje prehrane

Tinejdžeri s epilepsijom imaju veću vjerojatnost da će imati poremećaj prehrane od onih koji ne pate od epilepsije, pokazuje nova studija. Pokazalo se, da je oko 8,4% djece u dobi od 10 do 19 godina liječene u bolnici zbog epilepsije, imalo poremećaje prehrane, što je tri puta više od nacionalnog prosjeka od 2,7%.

02.12.2023. 17:07 02.12.2023. 16:57 | Alzheimer's & Dementia: The Journal of the Alzheimer's Association | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Ljudska osobnost ima ulogu u riziku od demencije

Izgleda da određene osobine ličnosti - savjesnost, otvorenost i pozitivnost - smanjuju vjerojatnost nekoj osobi za dijagnozu demencije. Dok su s druge strane, neurotičnost i negativniji stavovi i ponašanje, bili povezani s većim rizikom od mentalnog pada, pokazala je analiza osam studija.