Napredno pretraživanje


13.07.2024. 11:14 13.07.2024. 10:52 | A Cancer Journal for Clinicians | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Četiri od deset slučajeva raka povezano s načinom života

Gotovo polovica smrti od raka - 4 od 10 slučajeva raka - povezani su s načinom života osobe, tvrdi nova studija. Pušenje cigareta ostaje najveći čimbenik rizika za rak, pridonoseći 30% smrti od raka i 20% slučajeva raka,

12.07.2024. 21:57 12.07.2024. 21:44 | BMC Public Health | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Neplodni muškarci suočavaju se sa značajnom tjeskobom

U nedavno objavljenoj studiji znanstvenici su utvrdili učestalost simptoma anksioznosti kod neplodnih muškaraca. Prethodne studije procjenjuju da je muški faktor primarni ili učinkovit čimbenik u 50% parova koji imaju neplodnost. Neplodni muškarci često pate od izolacije, samooptuživanja, osjećaja seksualne nedostatnosti i tjeskobe, pri čemu mnogi svoju neplodnost povezuju s nepotpunim identitetom i muževnošću.

19.07.2024. 15:32 19.07.2024. 15:19 | Frontiers in Pharmacology | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Novi lijekovi mogu pomoći u suzbijanju metastaza raka dojke u mozgu

Američki znanstvenici s Drexel's College of Medicine identificirali su nove lijekove koji pokazuju rani uspjeh u smanjenju karcinoma dojke koji su metastazirali u mozgu. Ovo otkriće ukazuje da je ciljanje ključnog metaboličkog enzima u stanicama raka u mozgu smanjilo tumore u modelu miša.

19.07.2024. 15:16 19.07.2024. 15:02 | Nature | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Blokiranje proteina IL-11 produljuje životni vijek i zdravlje kod miševa za 25 posto

Britanski i singapurski znanstvenici otkrili su da isključivanje proteina zvanog IL-11 može značajno povećati zdrav životni vijek miševa za gotovo 25 posto. Znanstvenici, su testirali učinke IL-11 stvaranjem miševa kojima je izbrisan gen koji proizvodi IL-11 (interleukin 11). 

23.07.2024. 13:06 23.07.2024. 12:49 | American Heart Association | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Prekomjerna konzumacija alkohola povezana sa nepravilnim radom srca

Dvije nove studije bacaju novo svjetlo na povezanost konzumacije alkohola i nepravilnog rada srca. Prva studija mogla bi objasniti zašto prekomjerno pijenje alkohola ponekad uzrokuje nepravilan rad srca i mogući način da se to spriječi. Druga studija istraživala je zašto alkohol može imati negativan utjecaj na rad srca kod žena koje uzimaju nadomjesnu terapiju estrogenom.