Primjena antibiotika u djetinjstvu povezana s razvojem atopijskog dermatitisa


Primjena antibiotika u djetinjstvu povezana s razvojem atopijskog dermatitisa

Analiza 20 dosadašnjih istraživanja pokazala je da djeca koja su dobivala antibiotike tijekom prve godine života, imaju oko 40 posto veću vjerojatnost od razvoja atopijskog dermatitisa (ekcem).

Dok izloženost djeteta antibioticima tijekom majčine trudnoće nije povezana s razvojem atopijskog dermatitisa.

Što neko dijete u navedenom razdoblju dobije više antibiotika, to je rizik od razvoja atopijskog dermatitisa veći. Naime za svaki dodatni antibiotik, rizik od atopijskog dermatitisa se povećava za sedam posto. Antibiotici širokog spektra imaju najpogubniji učinak.

Prema mišljenju stručnjaka ova analiza podržava hipotezu po kojoj antibiotici uništavaju crijevnu mikrofloru djeteta koja ima važnu ulogu u razvoju imunosnog sustava djeteta nakon rođenja.

Stoga se preporuča da se antibiotici koriste samo kada je to stvarno potrebno.

Atopijski dermatitis je čest kožni poremećaj, osobito kod djece, karakteriziran svrbežom i crvenilom kože. Simptomi atopijskog dermatitisa javljaju se u oko 10 do 20 posto djece, a u polovice njih simptomi su prisutni i u odrasloj dobi.

Izvor:
British Journal of Dermatology

Najnovije sa foruma: