Ultraprerađena hrana povezana s većim rizikom od raka prostate kod muškaraca


Ultraprerađena hrana povezana s većim rizikom od raka prostate kod muškaraca

Ultraprerađena hrana (UPF) čini gotovo 60% unosa energije za odrasle i 70% za djecu u SAD-u. Ovi industrijski proizvedeni proizvodi - poput bezalkoholnih pića, pakiranih žitarica i grickalica te prerađenog mesa - izrađeni su od rafiniranih masti, ulja, šećera, škroba, soli i drugih aditiva koji mogu poboljšati okus, teksturu i rok trajanja, a istovremeno smanjiti nutritivnu vrijednost.

Sve više dokaza povezuje veću konzumaciju UPF-ova s ​​nizom zdravstvenih problema. Istraživanja su identificirala nekoliko potencijalnih bioloških puteva kojima UPF-ovi mogu doprinijeti raku. To uključuje metaboličke poremećaje, upalu, oksidativni stres i promjene u crijevnom mikrobiomu. Međutim, podaci su rijetki o tome imaju li muškarci koji konzumiraju velike količine UPF-ova veći rizik od raka prostate.

No, sada nova studija dokazuje da muškarci s većom konzumacijom ultraprerađene hrane imaju povećan rizik od raka prostate. U SAD-u je rak prostate najčešće dijagnosticirani rak i drugi vodeći uzrok smrti od raka među muškarcima nakon raka pluća.

Smatra se, da bi zdravstveni djelatnici trebali poticati pacijente da usvoje zdrave načine života i terapije temeljene na dokazima, a istovremeno im pomoći da smanje konzumaciju ultraprerađene hrane.

Izvor:
The American Journal of Medicine