Izloženost pesticidu DDT-u povećava rizik od Alzheimerove bolesti
Istraživanje provedeno na 86 bolesnika s Alzheimerovom demencijom pokazalo je da izloženost zabranjenom pesticidu DDT-u povećava rizik od razvoja Alzheimerove demencije.
Omega-3 masne kiseline štite od gubitka moždanih stanica
Nova studija pokazala je da što više konzumirate omega-3 masne kiseline, to sa starenjem imate manju vjerojatnost od gubitka dragocjenih moždanih stanica.
Kofein može poboljšati dugoročno pamćenje
Brojne su studije pokazale da konzumiranje kofeina donosi određenu zdravstvenu korist, a najnovija studija ukazuje da uzimanje 200 mg tableta kofeina nakon učenja može pomoći u poboljšanju dugoročnog pamćenja.
Vitamin E može usporiti napredovanje Alzheimerove demencije
Nova studija u kojoj je sudjelovalo 613 bolesnika s blagom do umjerenom Alzheimerovom demencijom pokazala je da svakodnevno uzimanje visokih doza vitamina E može pomoći u usporavanju napredovanja Alzheimerove demencije.
Povišene razine kolesterola mogu povećati rizik od Alzheimerove bolesti
Istraživanje koje su proveli američki znanstvenici s University of California pokazalo je da su niske razine "lošeg" kolesterola (LDL) i povišene razine "dobrog" kolesterola (HDL) povezane s nižim razinama amilodnih plakova u mozgu. Inače, poznato je da nakupine amiloidnih plakova u mozgu ukazuju na Alzheimerovu bolest.
Nikad nije kasno za tjelovježbu!
Istraživanje provedeno na 3.500 osoba starije životne dobi pokazalo je da čak i ako se započne s vježbanjem u 60-tim godinama života, ono može pomoći u smanjivanju rizika od srčane bolesti, moždanog udara, dijabetesa, Alzheimerove bolesti i depresije.
Pregled oka može pomoći u dijagnosticiranju Alzheimerove demencije
Prema mišljenju znanstvenika promjene specifičnih stanica retine (mrežnice) mogu pomoći u dijagnosticiranju i praćenju napredovanja Alzheimerove demencije.
Povišene razine šećera u krvi povezane s gubitkom pamćenja
Rezultati nove studije pokazali su da su osobe s povišenim razinama šećera u krvi, čak i one koje nemaju dijabetes, izložene većem riziku od slabljenja kognitivnih sposobnosti.
Uočena veza između otvrdnuća arterija i amiloidnih plakova u mozgu
Istraživanje u kojem je sudjelovao 91 ispitanik, prosječne dobi od 87 godina, pokazalo je da osobe starije životne dobi s otvrdnutim arterijama imaju veću vjerojatnost da će imati beta-amiloidne plakove u mozgu koji su povezani s razvojem Alzheimerove demencije.
Najnovije sa foruma:
- 10.08.2026 20:30 Re: Alergija na kravlje mlijeko Mednamarin
- 08.08.2026 06:15 Neutropenija Quincy
- 29.07.2026 10:30 Re: Dlake kod djecaka Ogrtac
- 15.07.2026 12:00 Re: Akne Roaccutane Ante Perica, dr. med.
- 29.06.2026 20:45 Re: Napadi placa u vrticu Hana Hrpka, prof. psih.
Naše preporuke:
- Čak i lagana tjelovježba može smanjiti rizik od moždanog udara za osobe s fibrilacijom atrija
- Ftalati mogu doprinijeti visokom krvnom tlaku kod trudnica
- Tirzepatid smanjuje rizik od kardiovaskularnih događaja kod odraslih osoba s dijabetesom tipa 2
- Otkrivena nova genetska ranjivost akutne mijeloične leukemije
- Kombinacija omega-3 i acetilsalicilatne kisleine može pomoći u liječenju teškog parodontitisa
- Skriveni mikrobi unutar tumora mijenjaju imunitet i liječenje raka
- Hipotireoza povezana s većim rizikom od opstruktivne sleep apneje
- Tadalafil može povećati rizik od glaukoma kod muškaraca s povećanom prostatom
- Impetigo
- Lepra (guba, Hansenova bolest)