Napredno pretraživanje


30.07.2024. 12:28 30.07.2024. 11:07 | JAMA Network Open | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Zdrava prehrana s manje šećera povezana s mlađom biološkom dobi

Američki znanstvenici s UC San Francisco pronašli su vezu između prehrane koja je bogata vitaminima i mineralima, osobito one bez puno dodanog šećera, i mlađe biološke dobi na staničnoj razini.

29.07.2024. 19:38 29.07.2024. 19:00 | BMC Medicine | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Osmotjedna veganska prehrana povezana s epigenetskim smanjenjem dobi

Veganska prehrana tijekom osam tjedana povezana je sa smanjenjem procjena biološke dobi na temelju razina metilacije DNK; vrsta kemijske modifikacije DNK (poznata kao epigenetska modifikacija) koja mijenja ekspresiju gena, ali ne i samu DNK, ukazuje nova studija. Prijašnja su istraživanja izvijestila da su povećane razine metilacije DNK povezane sa starenjem.

01.08.2024. 12:28 01.08.2024. 12:11 | Journal of Clinical Oncology | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Nova opcija liječenja raka endometrija obećava

Najnovije ispitivanje novog lijeka s antitijelima koji daje snažnu kemoterapiju izravno na stanice raka za pacijentice s uznapredovalim ili rekurentnim rakom endometrija kreće dalje kako bi se dalje proučavalo u fazi III ispitivanja. Naime, pokazalo se da lijek sacituzumab govitekan pokazuje kliničku aktivnost u liječenju raka endometrija.