Cybermed
Registracija Prijava
  • Home
  • Vijesti
  • Centri A-Z
  • Članci
  • Forum
  • Lijekovi
  • Video
  • Zdravstveni djelatnici
  1. Home
  2. Centri A-Z
  3. Moždani udar
14.06.2016. 11:43 14.06.2016. 10:30

Velik broj moždanih udara može se izbjeći

Prema rezultatima nove studije čak 90 posto poteškoća vezanih uz moždani udar može se izbjeći kontrolom čimbenika rizika za moždani udar. Naime, pokazalo se da čimbenici ponašanja poput loše prehrane, pušenja, konzumacije alkohola  te nedovoljne tjelesne aktivnosti, imaju veću ulogu u nastanku invalidnosti usljed moždanog udara nego metabolički čimbenici kao što su hipertenzija, hiperglikemija ili povišeni kolesterol. Inače, moždani udar je prvi uzrok invalidnosti u Republici Hrvatskoj i drugi uzrok smrtnosti.

Velik broj moždanih udara može se izbjeći
03.06.2016. 11:30 03.06.2016. 10:42

Terapija matičnim stanicama prekretnica u liječenju moždanog udara

Preliminarni rezultati istraživanja kojeg su proveli američki znanstvenici sa Stanford University School of Medicine u Palo Altu pokazali su da se ubrizgavanjem odraslih matičnih stanica izravno u mozak, pacijenti koji su pretrpjeli moždani udar mogu oporaviti, čak i kada je moždani udar bio prije nekoliko godina.

Terapija matičnim stanicama prekretnica u liječenju moždanog udara
01.06.2016. 10:24 01.06.2016. 10:06

Žene s migrenom izložene većem riziku od srčane bolesti i moždanog udara

Žene koje pate od migrenskih glavobolja imaju blago povećan rizik od razvoja srčane bolesti i moždanog udara, ukazuje nova studija. Smatra se da bi se migrena trebala uzeti u obzir kao marker za povećani rizik od kardiovaskularne bolesti, barem kod žena.

Žene s migrenom izložene većem riziku od srčane bolesti i moždanog udara
20.05.2016. 10:44 20.05.2016. 10:16

Uzimanje acetilsalicilatne kiseline odmah nakon moždanog udara smanjuje rizik od drugog moždanog udara

Uzimanje acetilsalicilatne kiseline odmah nakom malog moždanog udara značajno smanjuje rizik od velikog moždanog udara, ukazuje nova studija u kojoj je sudjelovalo oko 56.000 ispitanika. Inače, odmah nakon malog moždanog udar ljudi su izloženi 1.000 puta većem riziku od velikog moždanog udara.

Uzimanje acetilsalicilatne kiseline odmah nakon moždanog udara smanjuje rizik od drugog moždanog udara
10.05.2016. 10:47 10.05.2016. 10:07

Pomoću krvnog tlaka može se predvidjeti rizik od moždanog udara

Nizozemsko istraživanje koje je tijekom 20 godina pratilo više od 6.700 odraslih osoba, pokazalo je da su osobe čiji je sistolički krvni tlak tijekom srednje životne dobi počeo postepeno rasti te osobe u kojih se povišeni krvni tlak nakon 65. godine snizio, izložene najvećem riziku od moždanog udara ili smrti od neke druge bolesti koja je vezana uz krvni tlak.

Pomoću krvnog tlaka može se predvidjeti rizik od moždanog udara
26.04.2016. 11:04 26.04.2016. 10:40

Mediteranska prehrana smanjuje rizik od srčanog i moždanog udara

Srčani bolesnici koji prakticiraju mediteransku prehranu izloženi su manjem riziku od razvoja srčanog i moždanog udara nego bolesnici koji su skloniji zapadnjačkom načinu prehrane, ukazuje istraživanje u kojem je sudjelovalo 15.482 srčana bolesnika prosječne dobi od 67 godina.

Mediteranska prehrana smanjuje rizik od srčanog i moždanog udara
24.04.2016. 14:23 24.04.2016. 12:47

Usamljene osobe sklonije razvoju srčane bolesti i moždanog udara

Usamljene i izolirane osobe izložene su većem riziku od razvoja srčane bolesti i moždanog udara, ukazuje analiza 23 studija u kojima je sudjelovalo više od 180.000 ispitanika. Smatra se da obraćanje više pažnje na usamljenost i socijalnu izoliranost može imati važnu ulogu u prevenciji ova dva vodeća uzroka pobola i smrti u svijetu.

Usamljene osobe sklonije razvoju srčane bolesti i moždanog udara
08.04.2016. 12:01 08.04.2016. 09:26

Svakodnevno konzumiranje voća dobro za srce

Odrasle osobe koje svakodnevno jedu svježe voća poput jabuke i naranče, imaju za jednu trećinu manji rizik da će umrijeti od srčanog ili moždanog udara nego osobe koje rijetko ili nikad ne jedu voće, ukazuje istraživanje u kojem je sudjelovalo više od 500.000 odraslih osoba u dobi od 30 do 79 godina.

Svakodnevno konzumiranje voća dobro za srce
15.03.2016. 11:42 15.03.2016. 10:46

Pretile žene koje uzimaju OHK izložene većem riziku od moždanog udara

Nizozemsko istraživanje je pokazalo da pretile žene koje uzimaju oralnu hormonsku kontracepciju (OHK) imaju gotovo 30 puta veći rizik od razvoja rijetkog oblika moždanog udara znanog kao cerebralna venska tromboza (CVT) u odnosu na žene koje imaju normalnu tjelesnu težinu i ne uzimaju oralne kontraceptive.

Pretile žene koje uzimaju OHK izložene većem riziku od moždanog udara
21.02.2016. 13:31 21.02.2016. 13:08

Redovit san i tjelovježba štite od moždanog udara

Osobe koje tijekom noći spavaju 7 do 8 sati te redovito vježbaju, izložene su 25 posto manjem riziku da će pretrpjeti moždani udar, ukazuje američko istraživanje u kojem je sudjelovalo gotovo 289.000 ispitanika.

Redovit san i tjelovježba štite od moždanog udara
Nazad
1 ... 42 43 44 45 46 47 ... 64
Naprijed

Najnovije sa foruma:

  • 10.08.2026 20:30 Re: Alergija na kravlje mlijeko Mednamarin
  • 08.08.2026 06:15 Neutropenija Quincy
  • 29.07.2026 10:30 Re: Dlake kod djecaka Ogrtac
  • 15.07.2026 12:00 Re: Akne Roaccutane Ante Perica, dr. med.
  • 29.06.2026 20:45 Re: Napadi placa u vrticu Hana Hrpka, prof. psih.

Naše preporuke:

  • Otkriveno da astrociti izravno reguliraju konsolidaciju pamćenja tijekom spavanja
  • Endometrioza povezana s većim rizikom od dijabetesa tipa 2
  • Konzumacija kave povezana sa zdravijim metabolizmom tijela
  • Intenzivna kontrola krvnog tlaka smanjuje rizik od ponovljenog moždanog udara
  • Mitohondrijski gen RTN4IP1 potiče metastaze trostruko negativnog raka dojke
  • Ultraprerađena hrana povezana s većim rizikom od raka prostate kod muškaraca
  • Disregulirane imunološke stanice potiču skrivenu upalu nakon srčanih udara
  • Smiju li pacijenti s fibrilacijom atrija piti kavu?
  • Impetigo
  • Lepra (guba, Hansenova bolest)

O nama
Tko smo
Autorska prava
Oglašavanje
Pravila o obradi i zaštiti osobnih podataka
Pravila za korištenje foruma
Uvjeti korištenja
Kontakt
Newsletteri
Revija za zdravlje
Mapa stranica
Copyright © 2000 - 2026 Cybermed d.o.o. Sva prava pridržana.