Napredno pretraživanje


23.08.2023. 18:33 23.08.2023. 18:11 | JAMA | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Acetilsalicilatna kiselina se nedovoljno koristi za prevenciju srčanog i moždanog udara

Za ljude koji su doživjeli srčani udar (infarkt miokarda) ili moždani udar, pokazalo se da svakodnevno uzimanje acetilsalicilatne kiseline pomaže u sprječavanju drugog. Ipak, unatoč niskoj cijeni acetilsalicilatne kiseline i njezinim jasnim prednostima u takvim scenarijima, manje od polovice ljudi diljem svijeta koji su imali srčani ili moždani udar uzima spomenuti lijek, ukazuje nova studija.

22.10.2023. 12:10 22.10.2023. 11:56 | European Journal of Clinical Nutrition | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Konzumacija kave smanjuje rizik od migrene, no ne i drugih neuroloških bolesti

Rezultati nove studije pokazali su da konzumacija kave može smanjiti rizik od migrene i migrene s aurom. Nije primijećena povezanost između konzumacije kave i migrene bez aure, niti je bilo dokaza o horizontalnoj pleiotropiji. Nadalje, nije uočena nikakva povezanost između konzumacije kave i bilo koje druge neurološke bolesti ili bilo kojeg od njihovih podtipova.