Napredno pretraživanje


14.11.2023. 13:21 14.11.2023. 12:50 | American Heart Association (AHA) | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Predijabetes plus pušenje smrtonosna kombinacija za mlade odrasle osobe

Mladi ljudi koji puše i imaju predijabetes imaju trostruko veći rizik od moždanog udara, pokazuje nova studija. Naime, pokazalo se da su hospitalizirani pušači s predijabetesom imali 3,3 puta veći rizik od hospitalizacije zbog moždanog udara, nakon što su se uzeli u obzir drugi čimbenici rizika za moždani udar.

14.11.2023. 18:16 14.11.2023. 17:54 | Journal of the American Medical Association | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Prehrana s niskim udjelom natrija povoljno utječe na krvni tlak

Izbacivanje samo jedne žličice soli svaki dan, snižava krvni tlak gotovo jednako kao i lijekovi, pokazuje novo istraživanje. Naime, pokazalo se da 70-75% svih ljudi, bez obzira na to jesu li već na lijekovima za krvni tlak ili ne, vjerojatno vidjeti smanjenje krvnog tlaka ako smanje natrij u svojoj prehrani.