Konzumacija kave povezana sa zdravijim metabolizmom tijela


Konzumacija kave povezana sa zdravijim metabolizmom tijela

Kava je jedno od najčešće konzumiranih pića na svijetu, a prethodna istraživanja povezala su njezinu konzumaciju s nižim rizikom od stanja poput dijabetesa tipa 2 i kardiovaskularnih bolesti. Međutim, biološki mehanizmi koji stoje iza tih dobrobiti ostaju nejasni. Nova finska studija povezuje uobičajenu konzumaciju kave sa zdravijim sastavom tijela i metaboličkim markerima, a istovremeno otkriva različite veze sa spolnim hormonima kod muškaraca i žena.

Studija je pokazala da je i kod muškaraca i kod žena, veća konzumacija kave bila povezana s nižim razinama aminokiselina razgranatog lanca u cirkulaciji, biomarkera koji su prethodno povezani s inzulinskom rezistencijom i povećanim rizikom od dijabetesa tipa 2 kada su kronično povišeni. Najjače spolno specifične povezanosti uočene su kod muškaraca. Veća konzumacija kave bila je povezana s povoljnijim profilom glukoze i inzulina, višim koncentracijama ukupnog i bioraspoloživog testosterona te povećanim razinama globulina koji veže spolne hormone (SHBG). Istovremeno, slobodni testosteron i indeks slobodnih androgena bili su blago niži. Kod žena su hormonske povezanosti bile ograničenije i prvenstveno su ih karakterizirali viši SHBG i niže mjere slobodnih androgena.

Rezultati sugeriraju da hormonski putevi mogu djelomično objasniti odnos između konzumacije kave i metaboličkog zdravlja.

Izvor:
European Journal of Nutrition