Novi krvni test može uočiti pet karcinoma i do četiri godine ranije
Američki znanstvenici s University of California, San Diego, rade na krvnom testu koji može otkriti pet uobičajenih vrsta karcinoma puno ranije od postojećih dijagnostičkih metoda.
Američki znanstvenici s University of California, San Diego, rade na krvnom testu koji može otkriti pet uobičajenih vrsta karcinoma puno ranije od postojećih dijagnostičkih metoda.
Rezultati nove studije ukazuju da lijekovi znani kao inhibitori konvertaze angiotenzina (ACE inhibitori) i blokatori angiotenzin II receptora (ARBs), koji se inače koriste za snižavanje povišenog krvnog tlaka, također mogu pomoći u smanjivanju rizika od raka debelog crijeva.
Poznato je da kemoterapija može imati brojne neugodne gastrointestinalne nuspojave poput gastrointestinalnog mukozitisa, bolne upale i ulceracije probavnog trakta, no, nova studija ukazuje da primjena vitamina D može pomoći u ublažavanju gastrointestinalnih nuspojava kemoterapije kao što je mukozitis probavnog trakta.
Acetilsalicilatna kiselina u dozi od 600 mg dnevno, smanjuje rizik od raka debelog crijeva za polovicu kod osoba s visokim genetskim rizikom za njega, ukazuje nova studija. Valja istaknuti, da je preventivni učinak acetilsalicilatne kiseline trajao 10-20 godina nakon primjene terapije.
Izgleda da je dobar status vitamina D koristan za prevenciju karcinoma te može poboljšati ishod liječenja nekoliko karcinoma, ukazuje nova studija. Antikancerogeni učinci vitamina D bili su posebno izraženi u prevenciji i liječenju raka debelog crijeva i hematoloških karcinoma poput limfoma i leukemije.
Rezultati nove studije pokazali su da imunoterapeutik pembrolizumab u odnosu na standardnu kemoterapiju, više nego udvostručuje vrijeme preživljavanja bez progresije bolesti, kod pacijenata sa specifičnim podtipom uznapredovalog raka debelog crijeva.
Izgleda da postoji povezanost između infekcije krvi uzrokovane određenim vrstama bakterija i povećanog rizika od razvoja raka debelog crijeva, ukazuje nova studija provedena u Danskoj.
Analiza 113 studija ukazuje da je acetilsalicilatna kiselina povezana sa smanjenjem rizika od razvoja nekoliko karcinoma probavnog trakta, uključujući i onih najfatalnijih, kao što su rak gušterače i rak jetre. Inače, smanjenje rizika se kretalo od 22 do 38 posto, ovisno o karcinomu.
Pacijenti s rakom debelog crijeva, no bez udaljenih metastaza, mogu ima koristi od primjene imunoterapije prije kirurškog zahvata, ukazuje nova studija. Naime, spomenuti način liječenja raka debelog crijeva može dovesti do značajnog smanjenja tumora ili njegova nestanka.
Znanstvenici su razvili krvni test koji bi mogao uspješno otkriti do 50 vrsta karcinoma, a neka od tih otkrića mogla bi biti i prije pojave simptoma karcinoma. Smatra se da novi test također može pomoći liječnicima da otkriju podrijetlo ili izvor raka unutra tijela.