Napredno pretraživanje


26.11.2023. 11:38 26.11.2023. 10:57 | Nutrition Journal | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Zaslađena pića povezana s većim rizikom od demencije

Demencija se karakterizira kao pad kognitivnih funkcija iznad razine povezane s normalnim starenjem. U svijetu postoji otprilike 55 milijuna slučajeva demencije, a učestalost se svake godine povećava za 10 milijuna slučajeva.

27.11.2023. 16:52 27.11.2023. 16:07 | Radiological Society of North America meeting | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Kod ljudi koji dugo boluju od COVID-19 uočene promjene na mozgu

Prema novoj studiji, skeniranja mozga pokazuju da pacijenti koji dugo boluju od COVID-19 imaju mikroskopske obrasce strukturnih promjena u mozgu. Smatra se, da bi ove uočene promjene mogle objasniti zašto se dugi COVID-19 događa kod nekih ljudi.

28.11.2023. 11:48 28.11.2023. 11:12 | Foods | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Dva kivija dnevno mogu zamijeniti suplementaciju vitaminom C

Rezultati nove studije pokazali su da unos dva kivija dnevno nije značajno poboljšao ili pogoršao zdravlje, na što upućuju upalni i metabolički biomarkeri. No, pokazalo se, da unos dva kivija dnevno povećava unos askorbinske kiseline za 150 mg/dan, čime je eliminirana potreba za dodacima vitamina C.

14.12.2023. 11:20 14.12.2023. 11:08 | Diabetes and Metabolism | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Biljna prehrana smanjuje rizik od dijabetesa za 24 posto

Zdrava biljna prehrana može smanjiti rizik od dijabetesa tipa 2 za 24 posto, pokazalo je novo istraživanje. Konzumiranje puno svježeg voća, povrća i cjelovitih žitarica ima ovaj zaštitni učinak čak i kod ljudi s genetskom predispozicijom za dijabetes ili čimbenicima rizika poput pretilosti, starije dobi ili nedostatka tjelesne aktivnosti.

15.12.2023. 22:15 15.12.2023. 21:59 | Biological Psychiatry: Global Open Science | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Pušenje može smanjiti mozak

Pušenje smanjuje ljudski mozak, a kada se ta moždana masa izgubi, nestaje zauvijek, upozorava nova studija. Naime, snimke mozga više od 32.000 ljudi jasno povezuju povijest pušenja s postupnim gubitkom volumena mozga. Zapravo, što više kutija cigareta dnevno popuši osoba, to je njen volumen mozga manji.

16.12.2023. 15:09 16.12.2023. 14:44 | Moderna Inc. | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Obećavajući rezultati novog cjepiva za liječenje melanoma

Novo cjepivo protiv melanoma pokazalo je svoju snagu u borbi protiv smrtonosnog raka kože u novom kliničkom ispitivanju. Naime, pokazalo se, da su osobe s uznapredovalim melanomom koje su primile cjepivo plus pembrolizumab, lijek protiv raka, imale 49% manju vjerojatnost da će umrijeti ili da će im se rak vratiti nakon tri godine od onih koji su primili samo pembrolizumab.