84% liječnika smatra da su informacije koje dobiju od stručnih suradnika farmaceutskih kompanija korisne


84% liječnika smatra da su informacije koje dobiju od stručnih suradnika farmaceutskih kompanija korisne

U Hrvatskoj je, kao i u većini drugih zemalja zabranjeno oglašavanje lijekova pacijentima i najširoj javnosti. Farmaceutske kompanije smiju o svojim proizvodima informirati samo medicinske stručnjake – liječnike. GfK je nedavno proveo istraživanje koje pokazuje koliko ovakvo informiranje liječnicima pomaže i /ili koliko ih ometa u radu.

Rezultati istraživanja pokazuju da, iako gotovo sve anketirane liječnike stručni suradnici posjećuju barem ponekad, prosječnog liječnika tjedno stručni suradnici posjete samo 2,3 puta, u trajanju od 12,4 minute i tako prosječnom liječniku "oduzmu" 26 minuta tjedno. Istraživanje je pokazalo da ove posjete u pravilu ne ometaju liječničke poslove vezane uz pacijente, a ni ostale poslove vezane uz ustanovu u kojoj rade – te usprkos posjetima stručnih suradnika, 90% liječnika izjavljuje da se nikad nije dogodilo da nešto od svojeg redovnog posla ne stignu obaviti, dok se kod ostalih 10% tako nešto dogodi 1-2 puta godišnje.

Čak 84% liječnika smatra da su informacije koje dobiju od stručnih suradnika farmaceutskih kompanija korisne, a samo 3% smatra da im te informacije ne pomažu. Više od 3/4 liječnika slaže se da bi u slučaju ukidanju posjeta stručnih suradnika imali manje informacija o novim načinima liječenja i bili lošije informirani o lijekovima, a njih 25-30% smatra da bi time i liječenje pacijenata bilo lošije nego što je danas.

Zanimljivo je primijetiti da stručni suradnici rjeđe obilaze liječnike specijaliste, a češće liječnike opće/obiteljske medicine, što je vjerojatno posljedica šireg raspona različitih dijagnoza kojima se bavi obiteljska medicina. Isto tako, u posjetu obiteljskim liječnicima stručni se suradnici zadržavaju kraće, prosječno manje od 10 minuta, no odnos prema njima i procjena koristi od informacija koje donose jednaka je u obje skupine liječnika.

Izvor:
GfK