Cybermed
Registracija Prijava
  • Home
  • Vijesti
  • Centri A-Z
  • Članci
  • Forum
  • Lijekovi
  • Video
  • Zdravstveni djelatnici
  1. Home
  2. Centri A-Z
  3. Dijabetes
19.06.2025. 21:42 19.06.2025. 21:23 | Aging | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Oksitocin stimulira hormone gušterače kako bi poboljšali lučenje inzulina

Rezultati nove studije pokazali su da oksitocin može neizravno povećati lučenje inzulina aktiviranjem drugog hormona, GLP-1, unutar gušterače. Ovo otkriće moglo bi dovesti do novih strategija za poboljšanje kontrole šećera u krvi kod osoba s dijabetesom.

Oksitocin stimulira hormone gušterače kako bi poboljšali lučenje inzulina
18.06.2025. 12:25 18.06.2025. 12:09 | Journal of Internal Medicine | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Masna jetra pronađena kod većine pacijenata s dijabetesom tipa 2

Šest od deset osoba s dijabetesom tipa 2 imalo je masnu jetru u nedavno objavljenoj studiji. Od njih, samo mali postotak razvio je težu bolest jetre. Studija također pomaže potvrditi da oni koji imaju dijabetes tipa 2 u kombinaciji s pretilošću imaju veći rizik od masne jetre što dovodi do teže bolesti jetre.

Masna jetra pronađena kod većine pacijenata s dijabetesom tipa 2
11.06.2025. 12:50 11.06.2025. 12:37 | New England Journal of Medicine | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Kombinirano liječenje učinkovito u upravljanju kroničnom bolešću bubrega kod dijabetičara

Novo kliničko ispitivanje pokazuje da brzo liječenje kombinacijom lijekova može učinkovito upravljati kroničnom bolešću bubrega kod osoba s dijabetesom tipa 2.

Kombinirano liječenje učinkovito u upravljanju kroničnom bolešću bubrega kod dijabetičara
04.06.2025. 12:21 04.06.2025. 12:08 | American Society for Nutrition | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Svakodnevna konzumacija graha povezana s poboljšanim zdravljem srca i metabolizma

Rezultati nove studije sugeriraju da redovito konzumiranje graha može ponuditi mjerljive koristi za zdravlje srca i metabolizma. Uključivanje graha u svakodnevnu prehranu moglo bi poslužiti kao jednostavan i isplativ način smanjenja rizika od kroničnih bolesti.

Svakodnevna konzumacija graha povezana s poboljšanim zdravljem srca i metabolizma
04.06.2025. 11:32 04.06.2025. 11:23 | American Society for Nutrition | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Fitosteroli u biljnoj hrani povezani s nižim rizikom od srčanih bolesti i dijabetesa tipa 2

Srčane bolesti i dijabetes tipa 2 među vodećim su uzrocima smrti i invaliditeta, a zdrava prehrana bogata biljnom hranom može pomoći u sprječavanju ili odgađanju oba ova stanja. Novo istraživanje sugerira da bi određena komponenta biljne hrane, poznata kao fitosterol, mogla biti ključna u smanjenju rizika.

Fitosteroli u biljnoj hrani povezani s nižim rizikom od srčanih bolesti i dijabetesa tipa 2
02.06.2025. 15:30 02.06.2025. 14:07 | American Society for Nutrition | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Linolna kiselina može pomoći u smanjenju rizika od srčanih bolesti i dijabetesa tipa 2

Novo istraživanje koje je koristilo krvne markere za mjerenje razine linolne kiseline i njihovog odnosa s kardiometaboličkim rizikom dodaje dokaze da ova omega-6 masna kiselina može pomoći u smanjenju rizika od srčanih bolesti i dijabetesa tipa 2. Ovi rezultati osporavaju tvrdnje da su ulja sjemenki štetna za kardiometaboličko zdravlje.

Linolna kiselina može pomoći u smanjenju rizika od srčanih bolesti i dijabetesa tipa 2
28.05.2025. 12:53 28.05.2025. 12:32 | Journal of the American Heart Association | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Rana terapija statinima smanjuje rizik od srčanog i moždanog udara kod dijabetičara

Uzimanje statina, lijekova za snižavanje povišene razine kolesterola, učinkovit je, i siguran način snižavanja kolesterola i smanjenja rizika od kardiovaskularnih događaja. Unatoč tome što kliničari preporučuju mnogim pacijentima s dijabetesom uzimanje statina, gotovo petina njih odlučuje se odgoditi liječenje. 

Rana terapija statinima smanjuje rizik od srčanog i moždanog udara kod dijabetičara
24.05.2025. 13:17 24.05.2025. 13:01 | Journal of Neural Transmission | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Inzulinska rezistencija u mozgu može povezati Alzheimerovu bolest i epilepsiju

Brazilski znanstvenici uspjeli su na životinjskom modelu pokazati da proces inzulinske rezistencije u mozgu utječe i na Alzheimerovu bolest i na epilepsiju te da bi mogao biti povezujući faktor između te dvije bolesti.

Inzulinska rezistencija u mozgu može povezati Alzheimerovu bolest i epilepsiju
17.05.2025. 00:05 16.05.2025. 23:38 | Life Metabolism | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Hijaluronidaza-1 pojavljuje se kao ključni regulator šećera u krvi nakon obroka

Nedavna studija otkrila je iznenađujući novi faktor u sposobnosti tijela da regulira šećer u krvi nakon obroka. Naime, pokazalo se, da enzim nazvan hijaluronidaza-1 (HYAL1) igra ključnu ulogu u suzbijanju prekomjerne proizvodnje glukoze u jetri, posebno nakon obroka.

Hijaluronidaza-1 pojavljuje se kao ključni regulator šećera u krvi nakon obroka
08.05.2025. 12:50 08.05.2025. 12:42 | Scientific Reports | Mr. sc. Dean Delić, dr. med.

Kako razina kofeina u urinu može pomoći u ranom otkrivanju oštećenja oka kod dijabetesa

Nova studija otkriva da su određeni metaboliti kofeina u urinu povezani s rizikom od dijabetičke retinopatije kod muškaraca, nudeći obećavajući put prema neinvazivnim biomarkerima za rani probir i prevenciju bolesti.

Kako razina kofeina u urinu može pomoći u ranom otkrivanju oštećenja oka kod dijabetesa
Nazad
1 ... 7 8 9 10 11 12 ... 81
Naprijed

Najnovije sa foruma:

  • 05.06.2026 00:15 Re: Alergija na kravlje mlijeko Darko Richter, dr. med.
  • 29.05.2026 12:05 Herpes na usni Anavi0.93!,82
  • 22.05.2026 12:40 Pupak Ivana2411
  • 18.05.2026 12:25 Re: Dugotrajan kašlja i borbe s kašljem Prof. dr. sc. Milivoj Jovančević, dr. med.
  • 21.04.2026 12:35 Re: Pitanje za dr Richtera Darko Richter, dr. med.

Naše preporuke:

  • Konstipacija povezana s većom vjerojatnošću depresije
  • Histamin oblikuje neuroračunalnu dinamiku ljudskog učenja
  • Razvijen mineralizirani DNK hidrogel za ubrzavanje popravka kostiju
  • Rizik od moždanog udara ne povećava se jednako kod svih pacijentica s fibrilacijom atrija
  • Terapija CAR-T stanicama može pomoći u liječenju reumatoidnog artritisa
  • Popularni probiotik može liječiti refluks kiseline i spriječiti rak jednjaka
  • Rana primjena paracetamola može ubrzati zatvaranje srčanih žila kod nedonoščadi
  • Ketogena dijeta obećava u liječenju anoreksije nervoze
  • Ozljede moždanog udara uzrokuju porast lipida koji uzrokuje bilateralnu bol u udovima
  • Lepra (guba, Hansenova bolest)

O nama
Tko smo
Autorska prava
Oglašavanje
Pravila o obradi i zaštiti osobnih podataka
Pravila za korištenje foruma
Uvjeti korištenja
Kontakt
Newsletteri
Revija za zdravlje
Mapa stranica
Copyright © 2000 - 2026 Cybermed d.o.o. Sva prava pridržana.