Primjena statina povezana s idiopatskim upalnim miozitisom


Primjena statina povezana s idiopatskim upalnim miozitisom

Izgleda da je izloženost statinima povezana s razvojem idiopatskog upalnog miozitisa (IMM), ukazuje nova australska studija. Naime, pokazalo se da su pacijenti koji su uzimali statine imali gotovo dva puta veći rizik od razvoja idiopatskog upalnog miozitisa. 

Valja istaknuti da je važno da pacijenti s određenom razinom kardiovaskularnog rizika uzimaju statine, no kada oni uoče slabost mišića ili bol u mišićima, svakako bi se trebali javiti svojem liječniku jer se možda radi o upalnom miozitisu.

Inače, nuspojave statina vezane uz mišićno-koštani sustav dobro su poznate. Od ranije se zna da statini povećavaju rizik od mialgije i rabdomiolize, a prekid terapije statinima rješava tegobe nastale usljed primanja terapije statinima.

Idiopatski upalni miozitis je skupina rijetkih, klinički heterogenih autoimunih mišićnih poremećaja s procijenjenom incidencijom od 0,1 na 100.000 osoba godišnje. Idiopatski upalni miozitis može dovesti do smrti obzirom da statini potiču autoimuni odgovor koji se ne može zaustaviti prekidom terapije već agresivnom terapijom steroidima.

Statini su lijekovi koji se koriste za snižavanje povišene razine kolesterola u krvi. U statine se ubrajaju atorvastatin, fluvastatin, lovastatin, pravastatin, rosuvastatin i simvastatin.

Izvor:
JAMA Internal Medicine

Najnovije sa foruma: