Dojena djeca uspješnija u govornim testovima i zaključivanju od djece koja nisu dojena
Britansko istraživanje provedeno na oko 12.000 djece pokazalo je da su djeca koja su rođena u terminu te dojena četiri do šest mjeseci uspješnija u govornim testovima i testovima zaključivanja u dobi od pet godina nego djeca koja nisu dojena.
Također se pokazalo da dojenje najviše doprinosi razvoju mozga djece koja su rođena ranije.
Iako se zna da je dojenje povezano sa nizom pozitivnih učinaka po zdravlje djeteta poput manjeg rizika od infekcija, znanstvenicima još nije jasno kako dojenje potiče razvoj mozga.
Pretpostavlja se da su esencijalne masne kiseline u majčinom mlijeku dobre za razvoj stanica posebice za razvoj stanica mozga.
Jednako tako za taj pozitivan učinak mogli bi biti odgovorni hormoni i čimbenik rasta kojih nema u formuli.
Treća mogućnost je čisto socijalno objašnjenje, naime dojena djeca su više povezana s majkom, što im može dati prednost u razvoju.
Izvor:
The Journal of Pediatrics