Pozdrav, od šume ne vidim drvo pa sam preskočio i neke bitne stvari na koje me upućujete. Odvojene su proredom u već napisanom tekstu.
XXXXXX
Pozdrav,
ne znam kome da se obratim. Roditelj sam djevojčice od 3:04 i s njom sam puno više nego liječnici koji je gledaju nekoliko minuta i kažu da je sve u dobnim granicama.
Sumnjam u dispraksiju, a tome pridonosi sve primijećeno:
- kasno prohodavanje (18 mjeseci i 1 tjedan), neurorizično dijete, uočeno UZV u 3.mjesecu života manje resorbirano krvarenje koje je bilo najvjerojatnije u trudoći (klinika Sabol),
- Centar MAKA i fizioterapeut na Goljaku dijagnosticiraju hipotoniju,
----------------------------
- na Goljaku ide na pregled kod fizijatra i na pregled EEG u dva navrata, prvi puta sa 18 mjeseci, kada je dijagnosticirana hipotonija, a drugi puta nakon pola godine. EEG je prvi puta karakterističan za mlađe dijete, no ponovljen nakon nekoliko mjeseci je uredan. Fizijatar u oba pregleda ne nalazi ništa loše, sve je u granicama dobi. Na drugom pregledu kod fizijatra u nalazu piše da je "negativistična",
- sa 2,5 godina na inicijativu roditelja (dakle, ne uz uputu) zatražena pomoć na ERF (prof. Ljubešić) gdje je i pregledana, nalazi su u dobinim granicama (iako je napomenuto da nemaju prikladnu metodu ispitivanja za taj uzrast),
- na pregledu u Centru za autizam nakon što je snimljena kamerom (snimak dužine cca 45min) i nakon napravljenog anketiranja roditelja, donosi se dijagnoza "blaži poremećaj senzorne integracije" te su dane upute za vježbe,
- posjet logopedu sa 3 godine na Goljaku: sve OK (nismo logopedu iskazali nikakvu sumnju ni dali ikakve smjernice),
- ponovo naručena na ERF (sada ima 3:05), isto kod prof. Ljubešić, no sad je starija i mogućnost točnosti procjene veća. Prisutan će biti i logoped, a naručena je i na pregled u 7. i 8. mjesecu na Goljak kod logopeda i fizijatra na Goljak,
- osobna procjena (nadam se kriva!): blaži poremećaj funkcije Corpus Callosum,
----------------------------
- specifičan hod/trčanje, zgrčena/savinuta jedna ruka dok trči,
- izuzetno spora pri penjanju i općenito u fizičkim aktivnostima u usporedbi sa svojim vršnjacima,
- vidna nekoordinacija ekstremiteta prilikom penjanja,
- do 3:01 godine ne zna skočiti sa stube, pokušava, no strah ju je i ne može procijeniti visinu\udaljenost od predmeta. Sada, prilikom doskoka (u konačnici), nestabilno zatetura naprijed-natrag, no ostane stajati,.
- ponekad nestabilna, kao da „zanosi“ prilikom stajanja, stalno se naslanja na nešto-nekog,
- izgleda umorno, tako i hoda, umoran pogled,
- vrlo nemiran noćni san (buđenja, plakanja, okretanja), no ne i dnevni,
- izuzetno nespretna, blagi stisak rukom, sve joj ispada iz ruke, tiho govori,
- ne prati loptu uopće prilikom loptanja, ne zna šutnuti ni baciti loptu, ne prati kretnje prstom ispred nosa lijevo-desno, nego samo u jednom smjeru i onda zastane pogledom, kao da procesuira što i kako dalje, no ako je kretnja prstom dovoljno spora, prati...,
-često plješće-tapše kad je uzbuđena,
- pažnja fluktuira, ne fokusira se dugo na jednu stvar, KONTAKT OČIMA OK,
- začuđujuće visok stupanj empatije, senzibilnosti i long-term memorije,
- postavlja desetak puta za redom isto pitanje (kratkotrajna memorija)?
- nije voljela velike igračke (strah!), no privikla se, ali još uvijek ne voli životinje (paničan strah),
- ne svrstava oblike (ne pridružuje trokut trokutu, četverokut četverokutu, kuglu kugli),
- ne voli lego kocke, problematično slaganje, zazire od svega što treba učiti\razmišljati\analizirati (igrice na iPadu),
- brzo se umara, potrebno joj je dosta više sna nego njenim vršnjacima,
- velik fond riječi, no rečenice su kratke i nejasne (izgovor i poredak riječi loši). Poteškoće prilikom izričaja (kao da traži riječ), razumije rečeno, dobro vidi (percepcija loša, 3D?) i čuje, gutanje i žvakanje uredno, nezreo govor u odnosu na vršnjake,
- zazire od fizičkih aktivnosti, vožnje bicikla (bez pedala i tricikla\bicikla sa pomoćnim kotačima),
- ne imenuje\razaznaje boje, no kao da je počela razaznavati rozu,
- naopačke stavljenu slikovnicu ispred sebe ne okreće na pravu stranu,
- poteškoće prilikom zvonjenja na zvonce – pritišće bilo gdje na njemu,
- voli hrskavu hranu, začinjeno, papreno, odbacuje hranu mekane strukture (pire samo pljune),
- voli bebe i starije, u društvu je podređena\vođena, voli zagrljaj, dežurni je tješitelj u vrtiću kada čuje plač djeteta,
- izuzetno otvorena, dolazi ljudima sama i neselektivno, ne prati sadržaj priče, fokusira se na lica, u zoo vrtu promatra ljude koji gledaju životinje
- vesela\nasmijana, samo rijetke ne voli,
- nije potpuno izdiferencirana dominantna strana (L ili D),
- nestabilno ide uz i niz stube,
- stalno se pravi bebom, imitira bebe, traži dudu, no kad je dobije, čudno je gleda i ne zna što bi s njom, izbaci je,
- (samo) piški u pelene, no ne redovito. Rijetko noću, a još rjeđe popodne. Odvikla se sa 2,5 godina, ali opet je počela,
- izuzetno druželjubiva, nježna, voljena, „zaštitnica“
- uključena je u komercijalni program škole gimnastike sa 2,5 godina (2 x tjedno), u zimskom periodu provodila tjedno po nekoliko sati u igraonicama (toddler, tuneli, vrtuljci, labirinti, trampolin(!)
- (subjektivno!) zaostatak nekih primitivnih refleksa (Moro), primijećeno na toboganu
Već dulje vrijeme nikakvog pomaka nema. Mlađa djeca su je prestigla u svemu. Ne znam što činiti, kome ići\obratiti se...
Nitko nema sličan problem da bih mogli zajedno u obostranu korist djelovati, a statistika kaže da je 7% djece pogođeno dispraksijom.
Ono što se nazire je diskalkulija, disgrafija, disleksija i još puno toga.
Ako mi možete barem pokazati put kojim krenuti, bio bih sretan.
Otac