Kontracepcija


Da bi mogli slati poruke na forum trebate se prijaviti. Novi korisnici mogu se registrirati ovdje. Molimo vas da prije registracije pročitate Pravila za korištenje foruma.

Broj tema: 4147 | Broj poruka: 48830

anonymous

Ivo Balenović, dr. med.

Dom zdravlja KZŽ
Krapina, Mirka Crkvenca 1


Yaz i PAUZA


Morate biti prijavljeni kako bi imali pristup forumu. Prijaviti se možete na sljedeći način: ovdje

Autor Poruka

kikky9

20.11.2019. 13:45

Pozdrav,

Već sam pisala na ovu temu. Zadnjih nekoliko ciklusa sam kratila pauzu kod Yaz tableta kako bi pomjerila početak ciklusa idućeg blistera. Bila sam na bijelim placebo tbl po 3 dana pa započinjala novi blister. Tako da prebacim da mi novi blister počinje na ponedjeljak. E sad. Budući da najvise vremena budem s deckom vikendom, onda mi se dogodi da mi ta pauza (3.i4. Dan bijelih tableta) budu na subotu i nedjelju.
Sad bih opet pomjerila ciklus da počinjem na nedjelju, jer ako mi je 4dan nedjelja pauze, uvijek imam neku paniku jesam li i taj četvrti dan pauze zaštićena . Je li bolja preporuka da kratim roza tablete, da ih popijem 23 ili da skratim pauzu da ne bude 4 već 3 dana?
U zadnje vrijeme od stresa imam često mekše stolice 1-2 dnevno, pa me i to brine?

Puno hvala

Ivo Balenović, dr. med.

20.11.2019. 20:35

Poštovana, nema potrebe za promjenom ritma uzimanja. Žene koje uzimaju kontraceptive zaštićene su konstantno. Dakle i za vrijeme uzimanja aktivnih, kao i u vrijeme placebo tableta (ili pauze). Mekše stolice neće smanjiti učinkovitost kontraceptiva.

Ichbin

22.11.2019. 18:15

Postovani pila sam adexu. Ovaj mjesec sam napravila pauzu zbog zdravstvenih problema. Zadnji odnos sam imala 2 dana nakon zadnje popijene tablete (23.10) i to s ejakulacijom. Danas sam trebala dobiti menstruaciju ali nisam, i ne osjecam nikakve simptome da dolazi. Postoji li mogucnost trudnoce? I tablete nazalost ne mogu kupiti prije utorka, ako dobijem menstruaciju u medjuvremenu necu moci poceti od prvog dana. Kako dalje postupiti?

Ivo Balenović, dr. med.

23.11.2019. 11:05

Poštovana, nakon prestanka terapije oralnim kontraceptivima postoji mogućnost izostanka menstruacije. Ciklusi se reguliraju unutar dva do tri mjeseca. Budući da ste redovito uzimali terapiju, a odnos je bio dva dana nakon zadnje tablete, zaštita je trebala biti djelotvorna. Ukoliko ne krećete sa tabletama od prvog dana menstruacije potrebna je dodatna zaštita tijekom prvih deset dana uzimanja jer u tom slučaju zaštita ne nastupa odmah.

kikky9

25.11.2019. 18:30

Poštovani, hvala na odgovoru.
Ovu pauzu u YazU bih kratila, točnije bila bih 3 dana na bijelim placebo tabletama i onda krenula s novim blisterom. Iz razloga jer mi je najpraktičnije da mi nedjelja bude prvi dan u novom blisteru.
S obzirom da sam zadnjih nekoliko puta skracivala pauzu po jedan dan (držala sam 3 dana pauzu umjesto 4), Hoće li organizam shvatiti kao šok ako idući mjesec budem normalno 4 dana na pauzi?

Kažem, bas se sad zaredalo nekoliko ciklusa da sam kratila po jedan dan pauzu.
Pa ako idući mjesec budem normalno sva četiri dana na pauzi, je li zaštita potpuna u toj zaštiti od četiri dana (kako zapravo i je propisano) bez obzira sto sam kratila prethodnih ciklusa pauzu po jedan dan? Pitam jer me malo strah da nisam organizam navikla na 3 dana pauze pa da onda ne bude šok kad napravim normalno 4 dana?


Ivo Balenović, dr. med.

26.11.2019. 09:40

Zaštita neće biti smanjena, niti će biti šok za organizam ako se vratite na 4-dnevnu pauzu.

kikky9

29.11.2019. 23:20

Dakle: ne trebam koristiti dodatnu zaštitu idući mjesec kada budem ponovno 4 dana na bijelim placebo tabletama (ukoliko budem imala odnose bas u tok pauzi od 4 dana)? Unatoč tome sto si sad opet kratim pauzu na 3 dana, i tak sam već nekoliko ciklusa napravila. Znaci, idući mjesec kad konačno napravim punu pauzu od 4 dana, sva sam 4 potpuno zaštićena?
Malo me brine to sto sam često kratila pauzu.

Ivo Balenović, dr. med.

30.11.2019. 10:30

Zaštita će biti potpuna i tijekom uzimanja 4 placebo tablete, bez obzira što ste kratili pauze. Nije potrebna dodatna zaštita.

kikky9

09.12.2019. 07:20

Pozdrav!
Molila bih Vas odgovor, iskreno se nadam koliko je moguće prije.
Jučer u nedjelju (8.12.) zabunom sam popila 2yaz tablete (već sam pisala da mi se nekad dogodi to i zbog mekše stolice, al ovog puta sam bas zabunom popila 2tablete). Navečer sam imala odnos s deckom koji je svršio u mene; jel danas u ponedjeljak (da bi zaštita bila potpuna) pijem JEDNU ili trebam dvije tablete ( s obzirom da sam na sam dan odnosa popila 2 umjesto jedne tbl)?


Molim vas sto azurniji odgovor!!
Puno puno puno hvala!!!!

Ivo Balenović, dr. med.

09.12.2019. 21:10

Poštovana, nastavite s uobičajenim jednodnevnim uzimanjem tableta. Zaštita se neće umanjiti zbog uzimanja dvije tablete.

kikky9

09.12.2019. 21:10

Danas (u ponedjeljak, dan nakon odnosa) sam popila jednu tabletu (u prethodnoj poruci sam napisala kako sam na dan odnosa- jučer - zabunom popila 2 tbl); danas nastavila normalno s 1 tabletom. Jedino sto mi se danas pojavilo nešto krvi na gaćicama. Ne znam jel to nešto ozbiljno, čak malo osjetim da me donji dio trbuha boli, imam osjećaj da je od odnosa. Ima li razloga za zabrinutost? I je li zaštita ostala potpuna s obzirom da sam jučer popila 2 tbl, i imala odnos u kojem je partner ejakulirao u mene, a danas 1?

Ivo Balenović, dr. med.

10.12.2019. 15:40

Zaštita je sigurna, a sukrvica je moguća posljedica odnosa.

kikky9

12.12.2019. 10:25

Pozdrav, jučer (u srijedu) sam imala jednu situaciju- rano ujutro sam odlazila na posao i već sam automatizmom popila tabletu i kasnije na poslu si već razmišljam jesam li popila uopće tbl. To mi se često događa jer sam počela te tablete automatski piti ujutro, a na kraju na poslu se vise ni ne sjećam jesam li ujutro popila ili nisam tabletu. Srećom , uvijek u torbi nosim rezervi blister i onda sam popila 2 dodatne tbl. Naravno kad sam dosta kući, vidjela sam da sam popila i onu prvu ujutro tako da je to jučer bilo tri Yaz tbl.
Danas mi se isto dogodilo pa sam popila 2 Yaz tbl.
:/
Sve znam. Već sam luda od tog, možete li mi reci ako dalje nastavim s 1 tbl Yaza jesam li potpuno zaštićena ili dolazi do pada hormona pa da se smanjuje zaštita ako sam u 1 danu popila 3 tbl a drugi dan 2 Yaz tbl. Pa onda nastavim s jednom. (Nadam se da mi se ovo neće vise događati).ukoliko budem imala odnos u idućim danima trebam li koristiti dodatnu zaštitu ako na Dane kad popijem redovno propisanu JEDNU tbl Yaz ? S obzirom da mi se dva dana zaredom dogodio vise popijenih tableta (jedan dan 3, a drugi 2).


Hvala!!

kikky9

12.12.2019. 10:25

Pardon; i jučer (srijeda) i danas (četvrtak) sam popila po 3 Yaz tbl. Jučer 3 i danas tri 3.
Nastavljam li sutra s jednom i jesam li potpuno zaštićena ukoliko budem imala odnose idućih dana kad budem normalno pila po 1 tbl ili treba dodatna zaštita?

Ivo Balenović, dr. med.

12.12.2019. 12:45

Nastavite sa po jednom tabletom dnevno. Zaštita neće biti smanjena. Nema smisla uzimati više tableta na dan. Tek ukoliko prođe više od 12 sati a da niste popili tabletu zaštita se može smanjiti.

kikky9

12.12.2019. 22:55

Dakle, ne treba dodatna zaštita u ovim danima kad nastavim s jednom tbl unatoč tome sto sam dva dana zaredom pila po 3?
Neće to tijelo shvatiti kao, kako bih rekla, “manju zaštitu”?
Hvala

kikky9

12.12.2019. 23:00

U redu, nastavljam s jednom.

Samo me zanima nešto ovako: može li organizam ovo shvatiti kao smanjenu zaštitu jer sam dva dana pila 3 tablete a onda nastavila s jednom i imala odnose u ovim danima kad sam pila normalno jednu tbl?

Ivo Balenović, dr. med.

13.12.2019. 10:15

Organizam to ne može 'shvatiti kao smanjenu zaštitu', nego višak tableta 'može shvatiti kao nepotrebno izlaganje višim dozama hormona'. Zaštita nije smanjena.

izgubljena_2

13.12.2019. 13:40

Pozdrav, imam 24 godine i godinu i pol sam uzimala Maxim 2 antibaby pilule. U pocetku radi policisticnih jajnika, a nakon toga i kao kontracepciju. Zadnju mjesecnicu sam imala 11.11-16.11. i nakon toga prestala ih uzimati jer suprug i ja bi poceli raditi na dijetetu. Naime, ja jos uvijek menstruaciju nisam dobila(5 dana kasni) a ciklusi su mi i prije i za vrijeme uzimanja pilula trajali 27-29 dana. Malo nakon prestanka smo imali odnose ali prekinuti snosaj, i par dana nakon toga sam imala kao nekakvo krvarenje sa par kapi i nakon toga nista vise. Tokom citavog mjeseca imam bolove u ledjima, pretezito u predjelu kriza, te bolove u jajnicima nekad jace nekad slabije. Od dana prestanka pijem i folnu kiselinu. Mene zanima da li je to normalno i da li se trebam zabrinuti? Hvala Vam unaprijed!!

kikky9

13.12.2019. 17:10

Razumijem da je to nepotrebno izlaganje višku hormona u ovim danima kada sam pila 3 tbl.

Je li onda u redu sto sam nastavila s jednom tbl, je li tad u tim danima- kada pijem jednu (a prije tog sam pila tri) zaštita umanjena? U smislu onog šoka. Pila tri, pa onda imam odnos npr na dan kad popijem jednu.

To pitam.