Kontracepcija


Da bi mogli slati poruke na forum trebate se prijaviti. Novi korisnici mogu se registrirati ovdje. Molimo vas da prije registracije pročitate Pravila za korištenje foruma.

Broj tema: 4021 | Broj poruka: 47220

anonymous

Ivo Balenović, dr. med.

Dom zdravlja KZŽ
Krapina, Mirka Crkvenca 1


yasmin


Morate biti prijavljeni kako bi imali pristup forumu. Prijaviti se možete na sljedeći način: ovdje

Autor Poruka

Ichbin

19.04.2018. 16:35

Postovani
Da li je normalno da menstruacija bude obilnija nego inace s kontracepcijskim? Naime, prije koristenja yasmina sam imala slabe menstruacijel, najobilnije bi bilo drugog dana. Jako bolne i s trajanjem od 6.7 dana. Vise nemam bolove, ali mi je menstruacija vec drugi mjesec malo obilnija nego prije i traje isto 6 dana. S tim sto sam prvi mjesec imala probojno krvaranje. Hvala unaprijed.

Ivo Balenović, dr. med.

20.04.2018. 10:15

Poštovana, uobičajeno je da su kod žena koje uzimaju kontracepcijske tablete menstruacije oskudnije i bezbolne.

starchild1819

22.04.2018. 10:25

Poštovani, na prošloj sam stranici pisala o tome kako me ginekologinja zbog nešto povišene razine d-dimera i fibrinogena poslala na dodatne obrade zgrušavanja krvi te mi je nešto snižena vrijednost antitrombina III, što ste Vi (a kasnije i moja ginekologinja) potvrdili kao normalnu pojavu za vrijeme uzimanja kontracepcijskih pilula (Yasmin) te da ih mogu nastaviti piti bez straha uz redovite kontrole.

Jučer mi je stigao nalaz hereditarne trombofilije na koji me poslala doktorica s odjela za transfuzijsku medicinu i rezultati su sljedeći:
Faktor V Leiden (G1691A): G/A
Faktor II protrombin (G20210A): G/G
MTHFR (C677T): C/C
PAI-1 (4G/5G): 4G/5G

Čekam na termin kod ginekologinje, no koliko sam uspjela sama shvatiti, imam neke genetske predispozicije za razvoj tromboze. Četiri godine pijem Yasmin bez znanja da to imam i bez ikakvih problema. Pijem ih prvenstveno radi policističnih jajnika, akni, hirzutizma, opadanja kose i ostaloga što ide uz pcos. Nitko me dosad nije slao na ovu pretragu, doktorica me poslala da to obavim čisto da vidimo što će se pokazati i sada me strah da ću morati potpuno prestati s pilulama.

Znači li to doista da moram prestati piti Yasmin, bez obzira što dosad nisam imala nikakvih simptoma, nitko u obitelji mi nije imao trombozu ili slične probleme, nisam pretila i nikad nisam bila pušačica?
Bojim se najviše zbog pcosa i popratnih simptoma koji me muče, kako se onda to liječi u slučaju da moram skroz prekinuti s pilulama?

Unaprijed hvala na odgovoru.

Ivo Balenović, dr. med.

22.04.2018. 15:55

Poštovana, trombofilije nije bolest nego skupina koagulacijskih poremećaja s povećanom sklonošću za razvoj tromboze, Prema nalazima spadate u rizičnu skupinu za kontracepcijske tablete, no to ne znači da ćete sigurno razviti trombozu. Savjetovao bih da potražite još i mišljenje interniste-hematologa.

starchild1819

23.04.2018. 21:10

Hvala Vam puno na odgovoru (i svim dosadašnjim), svakako ću se poslušati Vaš savjet.
Znači li to da bih možda mogla, pod strožijim nadzorom, ipak nastaviti s uzimanjem pilula?

Ichbin

24.04.2018. 08:30

Postovani doktore jako je hitno! Dakle, oko 21:30 sam imala proljev, u 22h sam popila tabletu (2 u blisteru) i oko 01:30 sam opet imala proljev ali nije bilo obilno. Kroz sve to vrijeme sam imala grceve. Treba li mi dodatna tableta jer je proslo vise od 3h? Ili dodatna zastita narednih dana?

Ivo Balenović, dr. med.

24.04.2018. 23:00

Poštovana ichbin, tableta se uspjela apsorbirati i nije potrebna dodatna tableta, niti dodatna zaštita.

Ichbin

24.04.2018. 23:00

Postovani imam jos jedno pitanje u vezi yasmina. Pijem ih vec 3 mjeseca i od 2 mjeseca sam pocela primjecivati da mi je lice jako lose. Pojavile su mi se sitne akne i ima ih jako puno. Nikada prije nisam imala problema sa licem. Hoce li ovo proci ili moram mijenjati tablete ili skorz prekiniti s izimanjem istih? Moj ginekolog je na godisnjem i ne mogu pitati. Hvala naprijed.

Ivo Balenović, dr. med.

24.04.2018. 23:05

Poštovana starchild, uz redovite kontrole mogli bi koristiti terapiju.

Ivana15091994

12.05.2018. 21:40

Postovani,

imam 24 godine i vec tri mjeseca pijem softine kontracepcijske. Dvije godine zaredom mi je dijagnoza cin 1 uz hpv. U srijedu idem na cervikalne briseve pa u vinogradsku na kolposkopiju i tipizaciju hpva. Zanima me da li da nastavim za kontracepcijom ili ne? Također bi voljela u međuvremenu ojacati organizam ili ehinaceom (tinktura) ili citrofit kapima. Da napomenem da mi je prvu godinu dijagnosticiran cin pa se povukao kad sam pila citrofit kapi, onda sam prestala i sad je opet tu. Student sam i radim u vrticu, stresa imam i previse. Zanima me također da li citrofit i ehinacea utjecu na kontracepciju? Procitala sam da grejp smanjuje ucinkovitost, a ovo su kapi grejpa. Hvala na odgovoru. Lp

Ivo Balenović, dr. med.

13.05.2018. 09:15

Poštovana, slobodno nastavite s tabletama. Navedeni preparati ne smanjuju učinkovitost kontraceptiva tako da ih možete uzimati. Jačanje imuniteta važno je kod osoba koje imaju promjene u vidu CIN-a. Nakon provedene dijagnostičke obrade odlučit će se da li je potrebna daljnja terapija. HPV se uglavnom spontano eliminira iz organizma. Samo kod osoba oslabljenog imuniteta može doći do napredovanja promjena (CIN-ova).

medved85

16.05.2018. 19:00

Pitanje da li urobitrat caj umanjuje dejstvo jasmin tableta?Hvala unapred.

Ivo Balenović, dr. med.

16.05.2018. 21:35

Poštovana, urobitrat čaj neće smanjiti kontracepcijsku učinkovitost.

Ichbin

19.06.2018. 14:50

Postovani. Do prije mjesec dana sam uzimala yasmin, sada sam napravila pauzu i namjeravam opet poceti od sljedeg ciklusa. Mogu li tek tako poceti ponovo ili moram uraditi neke nalaze (prije 4mjeseca sam radila sve potrebne analize krivi i sve je bilo uredu)? Dok sam uzimala yasmin nisam imala problema s pritiskom, dobro sam se osjecala, kako sam prestala uzimati povremeno mi pritisak padne. Takodjer, partner ima moluske, ja sam bila na pregeldu i doktorica mi je rekla da su kod mene zlijezde i dobila sam probiotske vag. Kako to da ja nisam dobila moluske, a imali smo nezasticene odnose 4 mjeseca?

Ivo Balenović, dr. med.

19.06.2018. 15:25

Poštovana, nema potreba ponavljati nalaze ako su prije 4 mjeseca bili uredni. Savjetujem laboratorijsku kontrolu jednom godišnje. Vjerojatno imate dobar imunitet i stoga se niste zarazili.

Plavaptica03

24.06.2018. 11:55

Pozdrav. Imam pitanje jako je hitno.. Odnos sam imala 22.6.u jutarnjim satima , u pocetku sa kondomom a nakon toga bez. Nije bilo ejakulacije u mene i kaze da nije bilo ni blizu toga. Ipak, meni e posljednja menstruacija pocela 8.6 i trajala 5-6 dana , dakle prema izracunu moja ovulacija je trebala biti 21.6... Ja sam primjetila ovulacijsku sluz vec 2-3 dana prije tog dana. Popila sam elle one tabletu za dan poslije 23.6.u popodnevnim satima. Zanima me sljedece , kolika je mogucnost trudnoce nakon popijene pilule tj jesam li ju popila na vrijeme da sprijecim trudnocu ili imam razloga za brinut se ? Brine me sto ako se ovulacija dogodila bas 21.6i bia oplodena 22.je li tableta ella one mogla sprijeciti trudnocu... Lijep pozdrav i nadam se brzom odgovoru..

Ivo Balenović, dr. med.

24.06.2018. 22:00

Poštovana, tableta djeluje prvenstveno tako da odgađa ovulaciju, no ukoliko je do ovulacije već došlo tableta će poremetiti hormonski balans koji je neophodan za implantaciju zametka. Ipak, zaštita nije 100%

medved85

01.07.2018. 17:05

IMAM PROBLEM SA CESTIM UPALAMA BESIKE BUVALNO NA SVAKA 3 MESECA.NALAZ URINOKULTURE I KRVI NIJE POKAZAO NISTA.UROLOG MI JE DAO SAVET PUNO TECNOSTI I CAJEVI I NE POMAZE,UPALE SE UPORNO VRACAJU.PREPORUCEN MI JE MONURAL PRASAK ALI ON SAMO MALO UBLAZI STANJE.INACE PIJEM JASMIN 4 GODINE.MOLIM VAS DAJTE MI SAVET DA LI TE UPALE IZAZIVA JASMIN I STA DA RADIM KAD SE UPALA OPET VRATI.UNAPRED HVALA.

Ivo Balenović, dr. med.

01.07.2018. 23:05

Poštovana, Yasmin nije uzrok Vašim smetnjama. Ukoliko je nalaz urinokulture sterilan, na radi se o upali mokraćnog mjehura.

medved85

29.07.2018. 10:05

Da li presing utice na yasmin tablete.