Ginekologija i opstetricija


Da bi mogli slati poruke na forum trebate se prijaviti. Novi korisnici mogu se registrirati ovdje. Molimo vas da prije registracije pročitate Pravila za korištenje foruma.

Broj tema: 10687 | Broj poruka: 76203

anonymous

Ivo Balenović, dr. med.

Dom zdravlja KZŽ
Krapina, Mirka Crkvenca 1


Kontracepcijske pilule


Morate biti prijavljeni kako bi imali pristup forumu. Prijaviti se možete na sljedeći način: ovdje

Autor Poruka

bubamara_5

29.01.2020. 11:40

Poštovani doktore, već 3,5 godine pijem Estal. Nisam primijetila nikakve smetnje izuzev toga što mi se povećala tjelesna težina. Međutim, u zadnje vrijeme primjećujem sve veću pojavu akni, osobito na donjem dijelu lica (obrazi, brada). Vjerujem kako su to hormonalne akne, obzirom da sam pri zadnjem posjetu ginekologu vidjela kako imam ponovnu pojavu cistica na jajnicima. Što se tiče menstrualnog ciklusa, on je uredan.
Odlučila sam prestati piti pilule, pa me zanima koji mi je idući korak? Što u slučaju da mjesečnica bude kasnila? Preporučujete li Femisan A? Što mogu očekivati u narednim mjesecima nakon prestanka konzumacije pilula?
Hvala

Ivo Balenović, dr. med.

29.01.2020. 22:40

Poštovana, nakon prestanka uzimanja oralnih kontraceptiva menstruacija kod nekih žena može izostati do ti mjeseca, no uglavnom se uspostavi odmah po prestanku uzimanja. Femisan a je preparat od ljekovitog bilja koji olakšava menstrualne tegobe i možete ga slobodno uzimati. Nakon što se ciklusi reguliraju preporučam da uradite hormonsku analizu.

Mia13

31.01.2020. 16:26

Poštovani
Pijem adexa (21 tableta) godinu dana
Jučer mi je na 13.tableti došao prvo tamno smeđi iscjedak a nakon toga i krvarenje nalik mjesečnici samo u manjim količinama. Naravno javila se i bol kao za vrijeme mjesečnice. Uvjerena sam da sam tablete uzimala redovito svako jutro razmak možda sat do dva. Zadnji spolni odnos je bio prije točno tjedan dana. Dali je moguće da se radi o trudnoći? Hvala

Ivo Balenović, dr. med.

01.02.2020. 11:45

Poštovana, ne radi se o trudnoći, nego o probojnom krvarenju. Ono nije opasno i ne umanjuje zaštitu. Nastavite s uobičajenim uzimanjem terapije. Ukoliko bi se krvarenje ponavljalo razmislite o promjeni kontraceptiva.

Teaa86

14.02.2020. 13:45

Poštovani zbog boli u jajniku i ne željenje trudnoće dobila sam pilule Lindynette 21+7 dana pauze, imam panični poremećaj i po potrebi pijem tablete lexillium 1.5 mg. Sada me zanima da li će lexilium smanjiti djelovanje kontracepcijske pilule tj da li će biti veća vjerovatnost od neželjene trudnoće unatoč redovitom uzimanju pilula? Lijep pozdrav

Ivo Balenović, dr. med.

14.02.2020. 20:10

Poštovana, lexilium neće umanjiti djelotvornost kontraceptiva.

cp128

16.02.2020. 09:15

Poštovani,
Ovog mjeseca, tocnije, 8.2. prvog dana mjesecnice pocela sam uzimati Claxi kao zastitu od nezeljene trudnoce. Svakog dana po prestanku mjesecnice koja mi traje 5 dana imam smeđi iscjedak. Zanima me je li to zbog pilula ili neceg drugog?
I zanima me jedno, posto sam u uputi o lijeku procitala da kod uzimanja istih mjesecnica ponekad moze izostati (ako sam dobro shvatila) sto uciniti u tom slucaju glede uzimanja pilula? Treba li ih uzimati kao sto pise 8. dan od prestanka uzimanja posljednje pilule iz prethodnog pakiranja? I ako sam dobro izracunala s drugom kutijom bih trebala poceti 29.2.? Je li tako?
Unaprijed hvala na odgovoru!!

cp128

16.02.2020. 20:45

Ispričavam se na grešci u prethodnom pitanju, napisala sam 29.2., a mislila sam na tjedan kasnije 7.3.

Leaida

16.02.2020. 21:50

Postovani koristim yasmine.ovaj ciklus sam znala par puta uzet kantarion vaginalno.na 14 pilui se javio sasvim blagi spotting evo sad treci dan.da li je zaštita smanjena.mislila sam jos ovih 5 pilula popit do kraja i onda normalno napravit pauzu 7 dana i opet krenut.Da li cu tako bit zasticena.hvala

Ivo Balenović, dr. med.

17.02.2020. 10:05

Poštovana cp128, tablete se uzimaju kontinuirano 21 dan, a zatim slijedi 7 dana pauze. 8. dana krenite s novim pakiranjem bez obzira na krvarenje. U početku uzimanja kontraceptiva moguća su probojna krvarenja (oskudna krvarenja). Ona nisu opasna i ne smanjuju zaštitu. Menstruacije postaju oskudnije i kraće traju, a ponekad mogu i iostati.

Ivo Balenović, dr. med.

17.02.2020. 10:05

Poštovana Leaida, nastavite s uobičajenim uzimanjem tableta. Zaštita nije smanjena.

kvakalolo

18.02.2020. 17:35

Poštovani, imam jedno pitanje za Vas jer je već nastupila velika panika. Naime, prošlog tjedna, točnije petak 14.2., zaboravila sam popiti pilulu i na žalost ih ostavila zaključane na poslu pa nisam mogla popiti ni u subotu ni u nedjelju. Radi se o zadnjem redu pred placebo tablete (pijem Yaz). Da stvar bude još gora, s petka na subotu, partneru i meni je pukao kondom, no na žalost smo prekasno primjetili. Kako nisam mogla naći hitnu kontracepciju nigdje u ljekarni ni u subotu ni u nedjelju, tek sam u ponedjeljak uspjela pronaći tabletu za dan kasnije (EllaOne) i popila ju znači više od 48h nakon odnosa. Zadnjih par dana također osjećam laganu bol u jajnicima na momente... inače tablete pijem uredno, i desilo mi se možda dvaput da sam ih popila par sati kasnije, i sad nažalost ovaj slučaj....
tablete koje sam propustila sam popila u ponedjeljak (od petka i subote) i danas u utorak (od nedjelje i ponedjeljka) i sada nisam sigurna što dalje. Imam još jedan neotvoreni paket i nisam sigurna kada da ga počnem piti....
Kolike su šanse da dođe do ovulacije u tih 3 dana što nisam pila tablete, tj kolike su šanse da ostanem trudna... hvala unaprijed

Ivo Balenović, dr. med.

19.02.2020. 00:05

Poštovana, šanse da dođe do ovulacije su teorija. Neuzimanjem zadnjih par tableta pred placebo ne umanjuje se zaštita, nego se samo skraćuje ciklus. Budući da ste uzeli postkoitalnu kontracepciju savjetujem da ne uzimate ništa dok ne nastupi krvarenje. S prvim danom krvarenja krenite s novom kutijom.

Leaida

20.02.2020. 19:20

Hvala..gdje god citam kaze da gospina trava utjece na neke enzime..valjda se to misli na oralnu upotrebu..jel tako..sutra pijem zadnju tabletu i mogu normalno radit pauzu bez brige.

Ivo Balenović, dr. med.

20.02.2020. 23:35

To se odnosi na visoke koncentracije koje bi se postigle stalnim uzimanjem tableta.

Antonija1602

25.02.2020. 22:40

Postovani ,
prije godinu i 6 mj sam rodila te otad pijem Logest tablete..Ovaj mjesec sam zaboravila popiti tabletu 14. i 15. dan ciklusa (a tada sam imala odnose), te sam tek 16. dan popila zaboravljene tablete..Danas , na 21. dan ciklusa mi se pojavilo oskudno krvarenje te takoder osjecam probadajucu bol u donjem dijelu trbuha koja traje vec treci dan..Posljednju menstruaciju sam imala 05.02..Mozete li mi reci postoji li mogucnost trudnoce te koji bi bili uzroci krvarenja i boli?

Lp

Ivo Balenović, dr. med.

26.02.2020. 10:20

Poštovana, budući da su propuštene dvije tablete postoji mogućnost smanjenja zaštite. No, budući da su propuštene tablete 14. i 15. dana šansa je samo teoretska. Zbog propuštenih tableta vjerojatno je nastupilo probojno krvarenje na koje se može nadovezati menstruacija. Pričekajte menstruaciju, pa ukoliko ne nastupi, uradite test na trudnoću.

Antonija1602

26.02.2020. 13:30

Hvala na odgovoru..Recite mi jos samo, da li da sad nastavim piti redovno ostatak pilula ( zadnju bih trebala popiti u nedjelju)?

Lp

Ivo Balenović, dr. med.

26.02.2020. 21:20

Nastavite s redovitim uzimanjem.